poniedziałek, 25 stycznia 2016

AFTER. Płomień pod moją skórą

Polski tytuł: AFTER. Płomień pod moją skórą
Tytuł oryginalny: AFTER
Autor: Anna Todd
Wydawnictwo: Między słowami
Kategoria: literatura młodzieżowa
Liczba stron: 634
Ocena: 6,5/10


Gdy Tessa zaczyna studia, jej życie wydaje się idealnie poukładane. Chce skończyć studia i zamieszkać ze swoim chłopakiem Noah, który czeka na nią w rodzinnym mieście. Na studiach poznaje Hardina, który wydaje się jej zupełnym przeciwieństwem. Dziewczyna nie jest świadoma tego, jak bardzo ten chłopak zmieni jej życie. Czy Tessa podda się uczuciom? A może zatai je, aby pozostać z Noah?

Słyszałam o tej książce tyle dobrego, że nie byłam w stanie po nią nie sięgnąć. Miałam wobec niej duże oczekiwania i niestety trochę się zawiodłam. Już na samym początku książki zrozumiałam, że postać Tessy nie będzie moją ulubioną. Dziewczyna jest bardzo poukładana i lubi mieć wszystko zaplanowane. Jej pedantyzm aż razi w oczy! Ponadto jest bardzo łatwowierna, naiwna i dziecinna jak na swój wiek (ma 18 lat). Musiałam przeczytać ponad sto stron, aby w końcu się z nią oswoić. Hardin natomiast wywarł na mnie bardzo dobre wrażenie. Pomimo tego, że był arogancki i buntowniczy to naprawdę go lubiłam.

Niestety nie do końca przekonuje mnie fabuła książki. Ciągłe problemy Tessy i Hardina, ich zazdrość, rozstania i złość. Wszystko powoli doprowadzało mnie do szału. Myślę, że książka byłaby dużo lepsza, gdyby nie przewijające się ciągle sceny erotyczne. Tak. Dokładnie. Niektórzy nazywają "AFTER" Grayem dla nastolatek, co po części jest prawdą.

Udało mi się przeczytać książkę w całości, ponieważ była pisana bardzo prostym i łatwym do zrozumienia językiem. Pomimo tego, że nie wszystko w niej mi się podobało, chciałam dowiedzieć się jak się skończy. Już od początku czułam, że Hardin skrywa jakiś sekret i nie zawiodłam się! Cała historia chłopaka naprawdę mnie poruszyła i sprawiła, że książka stała się ciekawsza.

Podsumowując, dałam książce ocenę 6,5/10, ze względu na zakończenie, które mnie zadziwiło. "AFTER" podobało mi się, ale nie pod wszystkimi względami. Najprawdopodobniej nie będę kontynuować tej serii. Jednak jeżeli lubicie książki młodzieżowe, obyczajowe to sądzę, że ta również powinna Wam się spodobać. Miłego czytania!

Czytaliście "AFTER"? Jakie jest Wasze zdanie na temat książki i całej serii?

10 komentarzy:

  1. Raczej nie sięgnę po tę książkę, nie wydaje mi się ciekawa.
    be-my-dreamcatcher.blogspot.com
    Pozdrawiam, maleficent.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo słyszałam o tej książce, ale jeszcze jej nie czytałam. Pozdrawiam i zapraszam do mnie.http://zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Sporo o niej słyszałam, a wczoraj nawet zabrałam się za czytanie fragmentu, żeby zobaczyć, czy to dla mnie - ale po pierwszej stronie stwierdziłam, iż, tak jak wspomniałaś Tessa nie należy do ideału bohaterki ze swoim wiecznym poukładaniem i przesadną "grzecznością". Poza tym wydaje mi się, że schemat został powielony już naprawdę wielu książkach i nie będzie to żaden powiew świeżości w literaturze tego typu.
    U mnie recenzja "Zbuntowanych", zapraszam! ;) i obserwuję :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka ostatnio jest wszędzie. Jedni się nią zachwycają, inni jej nienawidzą... Chyba sama w końcu muszę się przekonać o co tutaj chodzi.

    Pozdrawiam i zapraszam do przeczytania najnowszej recenzji,
    http://tysiac-zyc-czytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. To ta seria, która ma baaardzo grubaśne książki i perypetie bohaterów niczym w brazylijskim tasiemcu... Tak, wiem o co chodzi, totalnie nie moja bajka. Nie wszystko jest dla wszystkich i ja nie zamierzam podchodzić do tej lektury do momentu... aż coś mi się nie odwidzi. Ale się nie zapowiada ;D

    Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam kilka rozdziałów i niezbyt mi się podobało. Strasznie nie spodobała mi się bohaterka. Buziaki, Idalia :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja osobiście zakochałam się w pierwszej części. Przeczytałam już całą serię i z przykrością muszę stwierdzić, że im dalej zagłębiałam się w tą historię tym było gorzej. A naprawdę szkoda :( Pozdrawiam

    http://wszystkocowiemoksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam zamiar przeczytać tę książkę w najbliższym czasie - dostałam ją na Wigilię w szkole od koleżanki z klasy :) Jestem ciekawa tej lektury, zwłaszcza że sama pisywałam ff!

    Wybacz, że komentuję jeszcze raz, ale chciałam Cię powiadomić, że gify w moim poście UNBOXINGU nareszcie działają - zapraszam do pełnej lektury :)

    Przerwa na książkę

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiem, że to dziwnie zabrzmi, ale muszę to napisać. Nie czytałam tej książki, ale przeczytałam zakończenie i muszę przyznać, że faktycznie jest zaskakujące :D

    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  10. After ma różne opinie, ale zdecydowanie jest o książka dla mnie, ponieważ uwielbiam czytać fanfiction! *.*
    skrytaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń