czwartek, 21 stycznia 2016

Korona w mroku Sarah J. Maas

Polski tytuł: Korona w mroku
Tytuł oryginalny: Crown of Midnight
Autor: Sarah J. Maas
Wydawnictwo: UROBOROS
Kategoria: Fantastyka
Liczba stron: 495
Ocena: 9,5/10

Celaena zdobyła tytuł Królewskiej Zabójczyni i teraz musi stawić czoło wymaganiom, które przedstawił jej król. Władca Adarlanu chce pozbyć się swoich przeciwników, a pomóc w tym ma mu właśnie Celaena. Okazuje się, że królowa Elena również ma plany wobec Zabójczyni. Czy dziewczynie uda się sprostać wszystkim przedstawionym jej zadaniom? Czy uchroni zamek przed kolejnym śmiertelnym zagrożeniem? 

Już po przeczytaniu Szklanego tronu zrozumiałam, że nie oderwę myśli od Celaeny i jej zagmatwanego życia. Dlatego, jeszcze tego samego dnia sięgnęłam po Koronę w mroku. Początkowo nie mogłam się w nią "wbić". Wszystko wydawało mi się inne i czułam się, jakbym nie czytała drugiego tomu serii, a zupełnie inną powieść. Na szczęście to uczucie szybko mnie opuściło i opowieść pochłonęła mnie bez reszty.

Postaci w drugiej części wyraźnie się zmieniają, dojrzewają. Problemy z jakimi przychodzi in się zmierzyć również nie są łatwiejsze. W Koronie w mroku udaje nam się lepiej poznać bohaterów. Zagłębiamy się w ich historię, lęki, poznajemy nawet ich prawdziwe strony.

Wiele osób uważa drugi tom za znacznie lepszy i muszę się z tym zgodzić. Szklany tron wprowadzał nas w historię Celaeny, Chaola i Doriana, natomiast Korona w mroku ukazuje głębsze relacje między nimi i uwalnia większą ilość... magii.
Mimo, że to dopiero drugi tom serii, należy ona już do moich ulubionych i zajmuje zaszczytny miejsce na mojej półce.
Jeżeli jeszcze nie sięgnęliście po serię Szklany tron to nie wiem na co czekacie!


5 komentarzy:

  1. Mam na nią chęć :)
    Fajny blog. Zostajemy :)

    Pozdrawiamy!
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    + obserwujemy i zapraszamy do nas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) ciekawa recenzja jestem po przeczytaniu 1 części i chetnie sięgnę po resztę tej seri a w tym roku pojawi sie tez następne czesc :) 4 pozdrawiam cieplutko
    http://wiktoriaczytarazemzwami.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie przeczytałam Szklany tron i sama nie wiem na co czekam... Haha.

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga część jest jeszcze lepsza :) I słyszałam, że trzecia pobija wszystkie :P

      Usuń