piątek, 22 stycznia 2016

Najlepsze książki 2015 roku!

Cześć! Tutaj Justyna. Dzisiaj przychodzę do Was z 5 najlepszymi książkami, które przeczytałam w 2015 roku. Ten rok był bardzo dobry pod względem książkowym, poznałam nowe, ciekawe tytuły i zaznajomiłam się, z aż trzema moimi nowymi książkowymi miłościami.
Chcę podkreślić, że książki są przedstawione w kolejności losowej i pomimo różnych ocen jaki im przyznałam to traktuję je na równi :)
W najbliższym czasie mam zamiar zamieścić na blogu listę wszystkich książek, które udało mi się przeczytać w 2015 roku, a teraz zapraszam Was do zapoznania się z moją listą :)

1. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa
W tym roku udało mi się przeczytać cztery książki o Sherlocku Holmesie, ale traktuję je jako całość, więc mówię po prostu o Księdze wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa. Przeczytałam Studium w szkarłacie, Znak czterech, Przygody Sherlocka Holmesa i Dzienniki Sherlocka Holmesa.
Mogę powiedzieć, że jest to zdecydowanie najlepsza książka tego roku, a Sherlock jest największą miłością mojego życie.
Chyba nie muszę opowiadać o czym są te książki, bo każdy zna postać detektywa, który rozwiązuje powierzone mu sprawy posługując się metodą dedukcji.
Jeżeli nie chcecie lub nie możecie przeczytać książki to polecam Wam serial Sherlock, z którym również zapoznałam się w tym roku i który serdecznie polecam.



2. Duma i Uprzedzenie
Duma i uprzedzenie opowiada o niezbyt zamożnej rodzinie Bennetów, która ma nie lada problem. Nadszedł czas, aby wydać córki za mąż. Sęk w tym, że nie mogą znaleźć na prowincji odpowiednich kandydatów. Iskierka pojawia się, gdy do posiadłości niedaleko wprowadza się młody, zamożny dżentelmen.

Nie chcę Wam zdradzać więcej, ponieważ mogłyby się pojawić spoilery. Książka bardzo mi się spodobała, mimo tego, że nie przepadam za romansami. To właśnie w tej powieści odnalazłam drugą miłość mojego życia, czyli pana Darcy'ego.
Dodatkowym plusem książki jest piękna okładka w kwiaty!





3. Inferno
Inferno to kolejna książka Dana Browna, którą udało mi się przeczytać. Jest to czwarty tom serii o Robercie Langdonie, jednak książki nie są powiązane fabułą i można je czytać w różnej kolejności. 
Powieści Dana Browna wzbudzają wiele kontrowersji, jednak ja jestem ich wielką fanką. Autor wkłada wiele pracy w zdobywanie informacji do powieści, którymi książka jest przepełniona, a jednak nie staje się ona nudna. 

Główny bohater, Robert Langdon budzi się w szpitalu, nie wiedząc jak się w nim znalazł. Nie ma jednak dużo czasu na zastanowienie, ponieważ ledwie odzyskuje przytomność, a ktoś próbuje do zabić. Z pomocą przychodzi mu młoda lekarka Sienna Brooks, z którą Langdon opuszcza szpital. Próbuje odkryć przyczyny niespodziewanego pościgu, podążając śladem wskazówek ukrytych u poemacie Dantego. 

4. Miniaturzystka
Nie będę Wam pisać o fabule tej książki, jeżeli jesteście ciekawi mojej recenzji to zapraszam Was tutaj KLIK
Książka bardzo mi się podobała i zaskoczyła mnie pod wieloma względami. Niestety nie mogę wiele o niej powiedzieć, nie zdradzając Wam fabuły i nie robiąc spoilerów.










5. Szklany tron
Recenzję Szklanego Tronu możecie znaleźć na blogu KLIK
Nie spodziewałam się, że pod koniec roku uda mi się przeczytać tak dobrą książkę. Mimo, że książka nie jest może jakimś wielkim fenomenem to bardzo ją polubiłam. 
Nie mogę oczywiście zapomnieć, że w tej książce znajduje się trzecia miłość mojego życia, czyli Chaol.










***
To tyle w dzisiejszym poście. Jestem bardzo ciekawa jakie są Wasze najlepsze książki tego roku, więc jeżeli chcecie to napiszcie je w komentarzu. Jako, że dopiero zaczynam to byłoby mi bardzo miło, gdybyście zaobserwowali mojego bloga, ponieważ to dla mnie wielka motywacja :) 

10 komentarzy:

  1. Muszę sięgnąć po osławioną "Dumę i uprzedzenie"! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć, miło Cię poznać ;). Z przedstawionych przez książek czytałam tylko "Dumę i uprzedzenie", ale to już lata temu, w wakacje między gimnazjum a liceum. Chciałabym za to bliżej zapoznać się z twórczością Browna, bo czytałam tylko "Cyfrową twierdzę" (polecam!).

    Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci w szczególności "Kod Leonarda da Vinci" i "Anioły i demony" Dana Browna, dwie najbardziej znane jego książki i zdecydowanie moje ulubione :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Browna czytałam Kod i Anioły. Uwielbiam! Są świetne, a za tą pozycję mam się dopiero zabrać :)
    2 też mamy w planach na ten rok :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Duma i uprzedzenie - oj czytałam. Piękny klasyk, warto go znać. A reszty - nie udało mi się przeczytać.

    Pozdrawiam cieplutko i serdecznie zapraszam do siebie częściej ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze to nie przeczytałam jeszcze żadnej z podanych przez Ciebie książek, jednak już wiem, że w planach mam Miniaturzystkę ;)

    Pozdrawiam,
    Cmentarz Zapomnianych Książek

    OdpowiedzUsuń
  6. Szklany tron ♥
    Koniecznie muszę również przeczytać Miniaturzystkę oraz Dumę i uprzedzenie, a ... no i Sherlocka - tyle o nim słyszałam, że naprawdę warto byłoby kiedyś się dowiedzieć, o co tyle zamieszania :D
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Miniaturzystka" sprawia wrażenie zwyczajnej książki, ale wcale tak nie jest :) Warto przebrnąć przez niektóre nudne fragmenty xd
      A jeżeli chodzi o Sherlocka, to nie znam osoby, która go nie lubi!

      Usuń
  7. Zarówno Sherlock, jak i to wydanie, to coś pięknego <3 Nie byłam do niego przekonana, ale jak zobaczyłam to wydanie, musiałam je mieć... Treść okazała się równie fajna, co zewnętrzna strona. Kocham, kocham, kocham <3
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń