środa, 20 stycznia 2016

Szklany Tron, czyli pierwsza recenzja na blogu!


Polski tytuł: Szklany tron
Tytuł oryginalny: Throne of glass
Autor: Sarah J. Maas
Wydawnictwo: UROBOROS
Kategoria: Fantastyka
Liczba stron: 519
Ocena: 9/10

Celaena to siedemnastoletnia wyszkolona zabójczyni, uważana za jedną z najlepszych w całym Adarlanie. Popełnia jednak fatalny błąd, zostaje złapana i skazana na dożywotnią pracę w kopalni Endovier. Do dziewczyny uśmiecha się jednak szczęście i otrzymuje ofertę od księcia Doriana. Celaena musi walczyć na śmierć i życie w turnieju o tytuł królewskiego obrońcy. Jeśli wygra- jej zadaniem będzie bronić króla, a po określonym czasie będzie wolna. Jeśli przegra, wróci do kopalni, a jej wybawieniem będzie tylko śmierć. W trakcie turnieju uczestnicy giną w niewyjaśnionych okolicznościach. Czy Celaenie uda się zdemaskować zabójcę, zanim sama stanie się jego ofiarą? 

Gdy o tej książce zrobiło się bardzo głośno w internecie, postanowiłam ją przeczytać. Odciągała mnie jednak myśl, że książka jest o zabójczyni. Kompletnie nie moje klimaty. Ale przełamałam się i robiąc zakupy przez internet, dodałam ją do koszyka. Przyszła i czekała na półce, blisko 4 miesiące zanim po nią sięgnęłam.

Książka wciągnęła mnie od samego początku. Prosty język jakim posługuje się autorka i przejrzysta czcionka sprawiły, że uporałam się z nią w ciągu 2 dni. Dodatkowo historia, jaka rozgrywa się w książce jest zupełnie inna od wszystkich znanych mi opowieści. Główna bohaterka nie jest słabą, wiecznie rozczulającą się sierotką. Jest silną, zdeterminowaną kobietą, która wierzy w swoją wolność mimo wszystkiego co ją spotkało podczas roku pracy w kopalni.

W całej historii pojawia się również wątek miłosny, a Celaena ma u swojego boku dwóch wspaniałych mężczyzn. Doriana- księcia Adarlanu i Chaola- kapitana Gwardii Królewskiej. Tak na marginesie, ja wolę Chaola :D.

Książka wciąga nas od początku w niezwykły świat Celaeny i nie pozwala nam z niego uciec. Szklany tron, jest przepełniony akcją, jednak nie sprawia to, że książka staje się nudna. Polecam Wam całą serię Szklanego tronu, jeżeli macie ochotę przeczytać świetną, lekką książkę, która sprawi, że chociaż na moment zapomnicie o swoim codziennym życiu.

2 komentarze:

  1. Powiem jedno (tj. napiszę): CHAOL <3 CHAOL CHALO CHAOL <3 <3 <3

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. mam w planach od dawna, nie mogę doczekać się tej lektury. pozdrawiam :)
    wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń