piątek, 5 lutego 2016

Elita - Kiera Cass

Polski tytuł: Elita
Tytuł oryginału: The Elite
Autor: Kiera Cass
Kategoria: literatura młodzieżowa/ fantastyczna
Liczba stron: 328
Ocena: 9/10

Do pałacu przybyło 35 dziewczyn, a teraz zostało ich tylko 6. Maxon i America stają się sobie coraz bliżsi, ale dziewczyna wciąż nie jest pewna swoich uczuć zarówno do księcia jak i do Aspena. 

Po książkę sięgnęłam zaraz po skończeniu Rywalek, które z resztą jak wiecie niesamowicie mi się spodobały. Brakowało mi lekkiej serii, która sprawi, że na moment przeniosę się w inny świat. Miałam duże oczekiwania w stosunku do Elity. Liczyłam na pasjonujące zwroty akcji, romanse może nawet kłótnie i niestety trochę się zawiodłam.

Najbardziej irytującą rzeczą w tej części było niezdecydowanie Ami. Dziewczyna wciąż miała problem czy woli Maxona czy Aspena. Czy aby na pewno to co czuje do księcia jest miłością. Ciągłe rozterki głównej bohaterki wyprowadzały mnie trochę z równowagi. Zachowanie Maxona w niektórych momentach niestety nie było lepsze, ale nie możemy mu się dziwić. Ami nie wie czego chce, a on musi wybrać żonę.

Początek książki bardzo mi się spodobał, autorka ukazała nam jak bardzo Maxon i America zbliżyli się do siebie. Widać było znaczną różnicę w uczuciach bohaterów w pierwszym i drugim tomie. Większość momentów była przewidywalna, ale ja tak bardzo polubiłam tą serię, że to nawet nie mogło mnie zrazić.

Bardzo denerwował mnie Aspen, który chodził wszędzie za Ami i próbował ją przekonać, że wciąż ją kocha. Ja rozumiem, że darzył dziewczynę uczuciem, ale skoro ona czuła coś do Maxona to powinien sobie dać spokój.

Mimo pewnych minusów książki dałam jej ocenę 9/10, ponieważ darzę ją ogromną sympatią. Wiem, że moja ocena jest trochę sprzeczna z tym co napisałam wyżej, ale mam sentyment do tej powieści. To po prostu świetna, lekka seria, która umiliła mi ferie i sprawiła, że się odprężyłam. Ciężko mi jest powiedzieć o niej coś więcej, po prostu ją uwielbiam :)

Czytaliście Elitę? Jakie są Wasze opinię po tej lekturze? 

13 komentarzy:

  1. Czytałam, ale wszystko mnie w tej książce denerwowało! Począwszy od zachowania Ami po magiczny trójkącik jaki przedstawiła nam autorka! :/
    Fajna recenzja! :D
    Buziaki :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham każdą książkę z tej serii oprócz Następczyni, ale to głównie ze względu na główną bohaterkę :)
    Pozdrawiam, maleficent.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam całą trylogię w 2 dni, więc nie bardzo wiem co było w 1 a co w 2. Zlewają mi się jakoś te książki, ale resztki jakiś wydarzeń zostały w mojej pamięci i uważam, że chyba 2 tom jest najlepszych, chociaż za serią jakoś okropnie nie przepadam ;) Chociaż za te okładki dałabym się pokroić *.* Całuski :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam te serie, jest jedna z moich ulubionych, ale Elita jest częścią, która najmniej przypadła mi do gustu właśnie przez niezdecydowanie sie głównej bohaterki. Pozdrawiam,
    isareadasbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tę serię i chyba już wszyscy o tym wiedzą, widząc, jak ją wychwalam - ale niestety "Elita" to była część, którą polubiłam najmniej ze względu na rozterki Ami. Masz rację, że jej niezdecydowanie naprawdę doprowadzało czytelnika do szału ;)
    Piątka, ja też #teammaxon
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Zostań, jeśli kochasz"!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cała Selekcja jeszcze przede mną, ale już nie mogę doczekać się kiedy ją zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam Elitę dosyć dawno, jakoś w okolicach jej premiery, jednak pamiętam, że całość naprawdę mi się podobała, a w szczególności zakończenie:>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tą serię. Ta część była fajna, ale zobaczysz "Jedyna" jest najlepsza.
    Buziaki :*
    Książkowy duet

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam do tej pory okazji, by sięgnąć po tę książkę, ale może jednak nadrobię zaległości, bo generalnie cała ta seria niezmiernie mnie intryguje! :)
    Pozdrawiam i obserwuję,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com - będzie mi miło, jeśli zajrzysz.

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę sięgnąć chociaż po pierwszą część "Rywalek", ale na razie jakoś nie mam na nią ochoty.
    Ocena faktycznie wysoka, widzę, że ją tłumaczysz, ale ja nie jestem pewna, czy dałabym tak wysoką ocenę ze względu na sentyment do serii... Chyba bym się na to nie odważyła...
    Pozdrawiam,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku wszędzie tyle pozytywnych recenzji, a tu muszę poczekać jeszcze by rozpocząć swoją przygodę z serią :(

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam Elitę ale strasznie denerwowałam mnie w niej America że cały czas była strasznie niezdecydowana. Uważam tą cześć za najgorszą.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem czemu, ale nie ciągnie mnie do tej serii. Może kiedyś sięgnę po pierwszy tom, żeby się przekonać o co tyle szumu - a nóż mi się spodoba :D
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń