poniedziałek, 29 lutego 2016

LBA #2 i #3

Cześć!
Dzisiaj przychodzę do Was z kolejnymi LBA. Tym razem zostałam nominowana przez Książkowego termita i My Book Town. Za co bardzo dziękuję. Pytań jest dużo, więc zaczynajmy!

Pytania od Książkowego termita

1. Jaki jest twój ulubiony film?
Nie jestem wielką miłośniczką filmów, wolę książki  i seriale. Jeżeli jednak coś oglądam to są to produkcje z moimi ulubionymi aktorami, czyli Jennifer Aniston i Tomem Hanksem.

2. Co najbardziej lubisz w blogowaniu?
Najbardziej chyba cieszy mnie możliwość podzielenia się moimi opiniami o książkach z innymi osobami. To świetne uczucie, kiedy ja pisze co mi się podobało lub nie w danej powieści, a ktoś dopisuje coś jeszcze w komentarzu.

3. Wolisz góry czy morze?
Zdecydowanie góry. Uwielbiam chodzić po nich, czuję się wtedy wolna. Wspięcie się na szczyt kosztuje dużo wysiłku, ale kiedy już tam jesteśmy, mamy piękne widoki i czujemy satysfakcję. Trochę jak w życiu :)

4. Z jakim książkowym bohaterem chciałabyś spędzić tydzień wakacji w Londynie?
Na pewno, z którymś z moich książkowych miłości. Wydaje mi się, że byłby do Chaol ze Szklanego tronu lub Maxon z Rywalek

5. Dostajesz ofertę wyjazdu dzisiaj w nocy na miesiąc do Hiszpanii, na którą od razu musisz odpowiedzieć albo wycieczka przepadnie. Zdecydowałabyś się wziąć w niej udział?
Raczej nie. Nie jestem do tego stopnia szalona. Poza tym nigdy nie marzyła mi się podróż do Hiszpanii. Co innego gdyby to była Szkocja, wtedy bym się zastanowiła.

6. Kawa czy herbata?
Rano kawa, na rozbudzenie. Po południu częściej stawiam na jakąś dobrą herbatę.

7. Pizza czy czekolada?
Czekolada.

8. Jaki jest twój ulubiony kolor? Dlaczego?
Preferuję ciemne kolory. Czarny, szary, bordowy, czasami biały. Dlaczego? Nie wiem :)

9. Jaki jest twój wymarzony zawód?
Chciałabym zostać archeologiem, to moje marzenie od dzieciństwa. Mogłabym również pracować w wydawnictwie książkowym, bo praca z książkami do sama przyjemność :)

10. Jakie jest twoje ulubione miejsce na świecie?
Szkocja, Szkocja i jeszcze raz Szkocja! Uwielbiam ten kraj. Niesamowite widoki, piękne zamki, po prostu cudo <3

Pytania od My Book Town 

1. Wiążesz swoją przyszłość z blogiem czy po prostu z książkami?
Blog to moje hobby, nie traktuję go jak pracę. Możliwe, że moja przyszłość będzie związana z książkami.

2. Czy na przestrzeni lat Twój gust literacki się zmienił?
Oczywiście, trochę się zmienił, ale wciąż uwielbiam fantastykę :)

3. Zdarza Ci się czytać kilka książek naraz? 
Bardzo rzadko. Wolę czytać książki pojedynczo. Czasami zdarza się, że jednocześnie czytam jakąś powieść i lekturę szkolną.

4. Twoja ulubiona lektura szkolna?
Zdecydowanie Pan Tadeusz <3 Uwielbiam tę książkę i cieszę się, że była moją lekturą już w gimnazjum. Moja pani od polskiego zawsze mówiła "Nie masz się do czego odwołać w rozprawce? Pisz o Panu Tadeuszu" :D

5. Kto lub co zachęciło Cię do czytania?
Od dziecka lubiłam czytać, ponieważ mama wpajała, że książki są dobre i bardzo wartościowe :)

6. Jaki sporty uprawiasz?
Obecnie trenuję tylko piłkę ręczną, ale kiedyś grałam także w siatkówkę.

7. Chodzisz do teatru/opery?
Nie, ponieważ nie mam takiej możliwości. Mieszkam na wsi, a w mieście niedaleko nie ma nawet kina hahahaha :D

8. Czy dzielisz pasję czytania z kimś z rodziny?
Nikt z mojej rodziny nie czyta zbyt dużo, niestety. Jednak o książkach często rozmawiam z moim przyjaciółmi :)

9. Masz jakieś postanowienia na ten rok?
Przeczytać 52 książki w tym roku.

10. Sięgasz po klasykę literatury?
Oczywiście, uwielbiam klasykę.

11. Twoje ulubione seriale?
Przyjaciele i Poldark <3 




















To tyle w dzisiejszym poście. Jeszcze raz dziękuje za nominacje :) Do następnego!

18 komentarzy:

  1. Szkocja!! Piękny kraj! Chciałabym tam pojechać. Moim zdaniem równie pięknym krajem jest Walia <3
    Również wolę ciemne kolory :D
    Super odpowiedzi!
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkocja jest niesamowitym miejscem na Ziemi. Mam nadzieję, że kiedyś będę mogła ją zwiedzić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam górskie wspinaczki, a leżenie na plaży jest dla mnie katorgą (chyba, że wezmę ze sobą książkę ;)). Szkocję znam jedynie z dokumentów telewizyjnych, ale chciałabym ją kiedyś odwiedzić. Historia tego kraju jest równie ciekawa, a w szczególności na tle Anglii, jeszcze zanim została do niej przyłączona :)
    Zaksiążkowana

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też nikt z rodziny i znajomych nie czyta, co było główną przyczyną założenia bloga. Brakowało mi rozmów o książkach. Szkocja faktycznie jest pełna fantastycznych widoków, sama chętnie bym zwiedziła ten kraj.
    Świetne odpowiedzi :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkocja... To naprawdę ładny kraj, ale pomimo tego i tak ciągnie mnie do Anglii :')

    Pozdrawiam, Maniaczka książek!
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. 'Pan Tadeusz' jako ulubiona lektura szkolna? :) Ja szczerze nie znoszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie w domu też nikt prawie nie czyta. Zazdroszcze osobą, które mogą porozmawiać o książkach z rodziną. Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  8. Matko wycieczka do Hiszpanii to mi się marzy *-* :D
    U mnie w domu tylko tata czyta ilościowo podobnie do mnie ;D
    Oo "Przyjaciół" uwielbiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsze pytanie, które rzuciło mi się w oczy - "morze czy góry?". Ależ rozmarzyłam się o wyjeździe nad polskie morze, które kocham...

    OdpowiedzUsuń
  10. Friends <3 najlepszy serial ever.
    Btw. Nominowałam Cię do zrobienia tagu :)
    Pozdrawiam,
    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
  11. Jennifer Aniston jest także moją ulubioną aktorką, oglądałam chyba wszystkie filmy i seriale z jej udziałem. Jednak co do pizzy i czekolady, zdecydowanie wygrywa pizza ♥ Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam cieplutko
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Do Hiszpanii jechałabym w ciemno! Wspaniałe miejsce! <3 I też lubię szary i czarny ;). Fajnie tak dowiedzieć się więcej...

    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też wolę książki, czy seriale. Filmy oglądam bardzo rzadko. Jak oglądam to zazwyczaj ekranizacje książki, aby mieć porównanie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. W większości bardzo podobnie bym odpowiedziała :)) Ale na pewno nie co do ulubionej lektury szkolnej... WSZYSTKO, tylko nie "Pan Tadeusz", chociaż... gorsze były "Dziady" III ;) Ogólnie fanką Mickiewicza jak widać zdecydowanie nie jestem. Podobno nie jest on dla wszystkich. Cieszę się, ze nie jesteś przynajmniej kolejną osobą, która odpowiedziała "Mały książę" !
    Pozdriawiam i zapraszam do mnie
    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe odpowiedzi, też chciałabym trenować piłkę ręczną. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też uwielbiam góry i wolę je od morza. :D
    Matko kiedyś non stop oglądałam "Przyjaciele" ^-^

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak fajnie! Nie jestem jedyną osobą, która uwielbia Pana Tadeusza *.* Ja również nieczęsto oglądam filmy, jednak seriale jeszcze rzadziej :D Nigdy nie zastanawiałam się nad tym jaka jest Szkocja i czy chciałabym tam pojechać, ale po zobaczeniu tego zdjęcia i spędzeniu pięciu minut z wujkiem Google wiem, że muszę ten kraj koniecznie zobaczyć na własne oczy. Tam jest niesamowicie! *.*
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zaś rwałabym się do tej Hiszpanii! Odpoczęłabym co nieco od wszystkiego i wszystkich. xD A tak na serio byłam kiedyś zakochana w Hiszpanii, nawet zaczynałam się uczyć hiszpańskiego i... klapa. Chociaż mogłabym do niego wrócić... ;)
    No i widzę, że bierzemy udział w tym samym wyzwaniu. :) Ja tam się zastanawiam, czy dam radę, ale cii... xD
    Pozdrawiam!
    http://bluszczowe-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń