sobota, 13 lutego 2016

Między książkami - Gabrielle Zevin

Polski tytuł: Między książkami
Tytuł oryginału: The Storied Life of A. J. Fikry
Autor: Gabrielle Zevin
Kategoria: literatura obyczajowa/ romans
Liczba stron: 272
Ocena: 8/10


A. J. Fikry jest właścicielem księgarni na Alice Island. Kilka lat temu jego żona zginęła w wypadku i od tego czasu bardzo się zmienił. Stał się człowiekiem stroniącym od ludzi i topiącym smutki w alkoholu. Kiedy w jego księgarni pojawia się przedstawicielka wydawnictwa z zimową ofertą, Ajay traktuje są bardzo nieuprzejmie. Wkrótce ktoś kradnie cenny egzemplarz "Tamerlana", należący do księgarza. Niedługo potem w księgarni znajduję dwuletnią dziewczynkę, a wraz z nią list z prośbą o opiekę nad Mają. Dziecko zmienia nie tylko życie bohatera, ale również jego charakter. 

Po książkę sięgnęłam zupełnie przypadkiem. Zobaczyłam ją w szkolnej bibliotece i przypomniałam sobie, że słyszałam na jej temat dużo dobrego. Zabrałam powieść do domu, nie mając w stosunku do niej zbyt dużych oczekiwań. 

Już od początku zachwycił mnie fakt, że akcja rozgrywa się w księgarni i cała fabuła jest związana z książkami. W trakcie czytania można natknąć się na kilka ulubionych tytułów współczesnych powieści, ale nie tylko. 
Historia Ajay'a i Amelii w niczym nie przypomina znanych mi romansów. Nie znajdziecie tutaj rozległych opisów pocałunków w blasku księżyca, nocnych spacerów i przesłodzonej akcji. Wszystko w książce jest opisane zwięźle, dzięki czemu nie staje się to nudne. Miłość głównych bohaterów jest nieco nietypowa, ale czytelnik nie jest w stanie im nie kibicować. 

Powieść podzielona jest na dwie części, a ich fabułę dzieli około 10 lat. Dzięki temu dowiadujemy się, jak potoczyły się bardziej odległe losy bohaterów. 
Każdy rozdział rozpoczyna się krótką notką Ajay'a na temat jego ulubionego opowiadania. Uważam, że to świetny pomysł, ponieważ ciekawie urozmaica to całą akcję. 

Postaci w książce są bardzo różnorodne. Każdy bohater jest inny, ale wszystkich łączy miłość do książek. Autorka świetnie ukazała zmiany zachodzące w każdej z postaci, w ich zachowaniu  i życiu prywatnym. Osoby, które początkowo wydawały się tylko dopełnieniem powieści, są coraz częściej ukazywane i wiązane z Ajay'em. 

Książka bardzo mi się podobała. Nie sądziłam, że historia bohaterów tak mocno do mnie trafi. Zupełnie nie spodziewałam się tego, co wydarzyło się w powieści. Śmiałam się, płakałam i zamartwiałam wraz z postaciami. Gorąco polecam wszystkim Między książkami. Sądzę, że jest to powieść, która spodoba się każdemu, bez względu na gust czytelniczy.

Czytaliście Między książkami? Jakie jest Wasze zdanie o tej powieści? 

10 komentarzy:

  1. Mam w planach tę historię. Również słyszałam o niej wiele dobrego i muszę się przekonać, czy faktycznie jest taka świetna. ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od jakiegoś czasu chodzi za mną ta książka. Muszę w końcu przeczytać :)
    Pozdrawiam,
    szumiabooki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty jeszcze odwiedzasz szkolną bibliotekę?
    JA też chciałam ją przeczytać po tym jak Daria z "Więcej książków" zachwalała. Nawet widziałam ją w księgarni za 10 zł, miałam kupić i lipa. W końcu nie sięgnęłam .
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha, ja również "od" Darii. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Na pewno zwrócę na nią większą uwagę :)
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam ją w Auchanie za jakąś dyszkę, potem na świecie książki za tą samą cenę, ale w sumie nawet nie wiedziałam o czym jest ta książka. Teraz naszła mnie mega ochota!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś kiedyś słyszałam o tej książce, ale w sumie jakoś się nią nie interesowałam. Teraz sądzę, że był to błąd, bo książka o książkach? :D muszę się za nią rozejrzeć:>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz słyszę o tej powieści. Ale z Twojej recenzji wydaję się być bardzo fajna.
    OUURSELVES.BLOGSPOT.COM -KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest zdecydowanie książka dla mnie! I ta okładka *.*


    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. O tej pozycji już trochę czytałam i przyznam, że z chęcią do niej sięgnę. Twoja opinia również potwierdza, że warto. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Raczej na razie spasuję :)

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń