środa, 24 lutego 2016

Morze potworów - Rick Riordan

Tytuł polski: Morze potworów
Tytuł oryginału: The Sea of Monsters
Autor: Rick Riordan
Kategoria: fantastyka
Ocena: 6,5/10

Percy wraz ze swoimi przyjaciółmi musi udać się w rejs po Morzu Potworów, aby ocalić obóz. Najpierw jednak chłopak odkryje szokującą tajemnicę rodzinną i będzie musiał się z nią pogodzić. 

Morze Potworów to druga część serii Ricka Riordana o Olimpijskich Herosach. Po przeczytaniu pierwszego tomu, bez zastanowienia sięgnęłam po kolejną cześć nie mogąc się doczekać jak tym razem rozwiną się wydarzenia. Po zapoznaniu się z opisem stwierdziłam, że koncepcja na ten tom jest bardzo ciekawa. Niestety zawiodłam się. Mimo wszystkich wydarzeń jakie miały miejsce w tej część, akcja niesamowicie mi się dłużyła. Niektóre wątki kompletnie nie miały sensu, ponieważ trwały zaledwie kilka stron i nic nie wnosiły do całości fabuły.

Jeżeli chodzi o bohaterów to nie mogę się tu do niczego przyczepić. Są tacy jak w poprzednim tomie, ale obecność Tysona wprowadziła do książki wiele humoru. Tak, to zdecydowanie mogę uznać za plus tej części. Był dużo zabawniejszy niż pierwszy.

Akcja tradycyjnie jest nieco schematyczna i nie możemy się tutaj spodziewać jakichś niesamowitych zwrotów. Jednak wiadomo, kto co lubi, mnie osobiście nie przeszkadzało to tak bardzo, ale wiem, że niektórzy dlatego nienawidzą tej serii.

Liczę na to, że trzeci tom będzie lepszy, ponieważ to na ogół drugie tomy serii są najsłabsze. Chcę Was przeprosić, że ta recenzja jest tak krótka, ale nie do końca wiem co mogę napisać o tej książce. Poza tym jestem zawalona nauką i zajęciami pozalekcyjnymi, więc ciężko mi się obecnie myśli o powieściach :D 

Czytaliście Morze Potworów? Co sądzicie o tej książce i całej serii?

16 komentarzy:

  1. Czytałam i bardzo mi się podobała ta część, szybko się czytało i akcja bardzo mnie wciągnęła, choć nie był to mój ulubiony tom tej serii :) Może Tobie również kolejne bardziej się spodobają :)
    Pozdrawiam,
    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham Ricka Riordana. Kocham, kocham, kocham wszystkie jego książki! ALE według mnie "Morze potworów" było najgorszą częścią "Percy'ego Jacksona" :/


    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Tysona! Jest prześmieszny i zwariowany ;D
    Czytałam te część i podobała mi się :D

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze tej książki, ale mam w planach.
    Nominowałam cię do tagu i będzie mi bardzo miło jeśli odpowiesz na pytania :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze nic tego autora, ale od jakiegoś czasu przymierzam się do serii o Percym Jacksonie :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie czytam i sądzę, że jest dużo lepsza od swojej poprzedniczki ;) Buziaki!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Tej serii raczej nie rozpocznę, choć przyznaję, że takie okładki bardzo mi się podobają. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja też czytałam całą serię i była to przyjemna lektura ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O tej serii akurat nie słyszałam i może przeczytam, jeśli gdzieś trafię. Na ten moment jestem zawalona książkami! Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest nieco dziwne. Bo "Złodzieja Pioruna" nie mam, ale "Morze Potworów" posiadam i chyba nawet raz ją czytałam, ale niezbyt mnie porwała - widocznie muszę zacząć od pierwszej części.
    Wujku Ricku, nadchodzę!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na recenzję "Zanim się pojawiłeś",
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam całą serię o Percym ♥

    Nominowałam Cię do LBA i byłoby mi bardzo miło gdybyś zechciała odpowiedzieć na moje pytania. Pozdrawiam!

    http://ksiazkowy-termit.blogspot.com/2016/02/liebster-blog-award-7.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nominację, na pewno odpowiem :)
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  12. Któreś części czytałam, ale nie jestem pewna na której skończyłam
    Może kiedyś przeczytam jeszcze raz :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Któreś części czytałam, ale nie jestem pewna na której skończyłam
    Może kiedyś przeczytam jeszcze raz :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę się w końcu zabrać za tę serię! Tyle osób już mi ją polecało, że chyba wypadałoby ją w końcu przeczytać :)
    A tak poza tym, to nominowałem Cię do LBA: http://mybooktown.blogspot.com/2016/02/liebster-blog-award-8-i-9.html. Będzie mi bardzo miło jeśli odpowiesz na moją nominację :D
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za nominację, na pewno odpowiem :)
      Pozdrawiam ;)

      Usuń