wtorek, 2 lutego 2016

Ogień i woda - Victoria Scott

Polski tytuł: Ogień i woda
Tytuł oryginalny: Fire and Flood
Autor: Victoria Scott
Wydawnictwo: IUVI
Kategoria: literatura młodzieżowa/ fantastyka
Liczba stron: 363
Ocena: 7,5/10

W życiu Telli nie wszystko się układa. Jej brat jest chory, lekarze nie wiedzą co mu jest, a rodzice postanawiają wyprowadzić się z miasta, aby chłopak mógł oddychać świeżym powietrzem. Dziewczyna zostaje odcięta od przyjaciół, rodzice są irytujący, a stan zdrowia brata się pogarsza. Pewnego dnia na swoim łóżku znajduje tajemnicze urządzenie, które instruuje ją, jak wystartować w Piekielnym Wyścigu. Prowadzi on przez dżunglę, pustynię, góry i ocean, a na mecie czeka na nią lekarstwo dla brata. Jednak wszyscy zawodnicy chcą zdobyć lek dla kogoś bliskiego, a Tella nie ma nawet pewności, że przeżyje ten wyścig. Może liczyć tylko na swoją pandorę, czyli zwierzę, które powinno posiadać jakieś niezwykłe zdolności. Wyprawa jest mordercza, a dziewczyna nie może wierzyć nikomu, nawet członkom swojej grupy. 

Tella naprawdę przypadła mi do gustu swoim charakterem. Na początku widać, że jest nieco dziecinna, wiecznie zdegustowana i zirytowana. To mogło wytrącać czytelnika z równowagi, ale był to celowy zabieg autorki, aby łatwiej było później dostrzec zachodzące w niej zmiany. Sam pomysł na fabułę również był naprawdę dobry. Spotkałam się z opiniami, że to drugie "Igrzyska Śmierci", ale ja się z tym nie zgadzam. Autorka wprowadziła swoje pomysły, koncepcje i wizje, które udoskonaliły książkę.

Zaletą książki, o której muszę wspomnieć jest zdecydowanie okładka. Przyciągnęła moją uwagę od pierwszej chwili i żywiłam nadzieję, że jej wnętrze będzie równie ciekawe. Świetnym pomysłem jest czarne tło, na którym widnieje ogień z jednej strony i woda z drugiej, a na środku to małe, białe piórko.

Jedną z najlepszych rzeczy w tej książce są zdecydowanie pandory. Są to stworzenia, które powstały, aby pomagać swoim zawodnikom podczas trudności. Powinny one mieć, jakieś niezwykłe zdolności i rzeczywiście mają. To było świetne uczucie, kiedy w książce pojawiała się nowa pandora, a ja tylko czekałam, aż autorka zaskoczy mnie nowymi umiejętnościami, które jej przypisała.

W powieści nie mogło również zabraknąć wątku miłosnego, do którego też nie mogę mieć zastrzeżeń. Stanowi on ciekawe dopełnienie książki, ale nie przeszkadza w akcji. Świetne jest to, że wątek ten stanowi tylko tło całej historii, dzięki czemu książka nie jest przesadnie przesłodzona.

Podsumowując, książka naprawdę mi się podobała i już nie mogę się doczekać drugiej części. Jestem bardzo ciekawa, jak autorka zakończy historię nie tylko Telli i Guy'a, ale także pozostałych członków grupy. Jeżeli szukacie fajnej książki, pisanej lekkim językiem to koniecznie sięgnijcie po "Ogień i wodę" Victorii Scott.

*****

Chcę Was przeprosić, ale nie będę teraz na blogu tak aktywna jak w ostatnim czasie, ponieważ skończyły mi się ferie i musiałam wrócić do szkoły. Ponadto postanowiłam zacząć od nowa moją przygodę z piłką ręczną, więc będę miała jeszcze mniej wolnego czasu.






20 komentarzy:

  1. Fajnie, że ci się podobała, bo akurat mam ją w planach w najbliższym możliwym czasie :) Pozdrawiam
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się być ciekawą lekturą. Być może sięgniemy :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Od jakiegoś czasu mam ochotę na tą książkę. Zapowiada się bardzo ciekawie. Pozdrawiam :)

    http://wszystkocowiemoksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę mam w swoich czytelniczych planach jednak kiedy ją przeczytam nie mam pojęcia :D

    Pozdrawiam + obserwuję ♥
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie skończyłam tą książkę i jest fenomenalna, mi się bardzo podobała. No pandory są cudowne. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planie tę pozycję i z przyjemnością po nią sięgnę, ale nie wiem kiedy. :D
    Ciekawa recenzja! :)
    Pozdrawiam <3
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ładnie przedstawiona książka, niestety nie jestem zwolenniczką czytania :<
    obserwuję i zaprasza do tego samego :)
    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka wydaję się bardzo fajna. Muszę ją jak najszybciej przeczytać :D
    OBSERWUJĘ
    ouurselves.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam tę książkę w planach :)
    Pozdrawiam, maleficent.

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę się za nią koniecznie zabrać skoro Ci się podobała, to i mnie powinna.
    Buziaki :*
    Książkowy duet

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o niej i jakoś mnie nie interesowała szczególnie i teraz się to nie zmieniło, ale może z ciekawości przeczytam ;) Pozdrawiam, świetny blog :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi okładka jakoś zbytnio nie przypadła do gustu, opis niby ciekawy, ale z drugiej strony zupełnie nie w moich klimatach. Raczej się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka jest bardzo dobra sama jestem nią zachwycona :) troszkę na poczatku przypominała Wyścig śmierci, ale potem juz wszystko się zmienia i zapiera dech :) najbardziej podobał mi sie pomyśl pandor :D nie mogę się doczekam następnej części pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  14. Swego czasu głośno było o tej książce i od tamtej pory mam na nią ochotę:>
    Mnie również dopiero co skończyły się ferie i trzeba było wrócić do rzeczywistości...
    Uwielbiam piłkę ręczną także życzę udanego powrotu do tej dyscypliny! :D
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Mieszając młodzieżową z fantastyką wychodzi gatunek, od którego trzymam się chyba najdalej, hihi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Głośno jest teraz o tej książce. Zainteresowała mnie jednak nie tak by od razu na łeb na szyję po nią lecieć. Póki co mam wiele tytułów, które bardziej chcę przeczytać.

    http://wielopasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie chcesz może przypadkiem oddać powieści? :D Pożyczyć? :D Bo chciałabym ją przeczytać, a nie mam jak. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę Ci chętnie pożyczyć, o ile spotkasz mnie gdzieś przypadkiem w Krakowie. :D

      Usuń
  18. Trafiłam na Twój blog przypadkiem, a zostaję na dłużej - dołączając do obserwujących. Co do książki, jest fantastyczna, uwielbiam ją całym swoim serduchem i czekam z niecierpliwością na 17.02 i drugi tom! <3
    Poza tym dobrze piszesz, ale z mojej strony polecam tylko wyjustować tekst i będzie idealnie. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za radę, każdą biorę sobie do serca :) Też obserwuję ;)

      Usuń