wtorek, 16 lutego 2016

Złodziej pioruna - Rick Riordan

Polski tytuł: Złodziej pioruna
Tytuł oryginału: The lightning thief
Autor: Rick Riordan
Kategoria: fantastyka
Liczba stron: 358
Ocena: 7,5/10

Percy ma 12 lat i uczy się w zwykłej szkole, jak każdy normalny nastolatek. Pewnego dnia okazuje się, że jest herosem, czyli synem jednego z bogów. Chłopak musi porzucić swoje dotychczasowe życie i wyruszyć na niebezpieczną misję. 

Gdy sięgałam po tę książkę, byłam świadoma faktu, że jestem ostatnią osobą na tej Ziemi, która jej nie przeczytała. Bardzo chciałam się dowiedzieć, dlaczego wszyscy tak chwalą powieści Ricka Riordana i cóż mogę powiedzieć, dowiedziałam się.

Książka od początku wygląda na niczym nie wyróżniającą się fantastykę, ale tak nie jest. Autor w tej serii wykorzystuje motywy mitologiczne, z czym szczerze powiedziawszy spotkałam się po raz pierwszy. Nie przepadam za mitologią, wydaje mi się średnio interesująca i nigdy mnie nie wciągnęła. Natomiast ta książka jest rewelacyjna, Wszystkie mityczne stworzenia i bogowie są przedstawieni w ciekawy, a nawet zabawny sposób.

Autor książki ma naprawdę świetne poczucie humoru i niejednokrotnie podczas czytania wybuchałam śmiechem. Rick Riordan posługuje się przyjemnym, prostym językiem, co sprawia, że książkę czyta się błyskawicznie. 

Postaci w książce nie są bardzo dokładnie wykreowane, ale znamy zarys ich przeszłości. Każdy z bohaterów jest inny, ale nie w sposób ich nie polubić. Percy - odważny, ale znający swoje słabe strony, Grover - bojaźliwy, ale będący w stanie poświęcić się dla przyjaciół, Annabeth - momentami zarozumiała, ale tak naprawdę przesympatyczna. 

Bardzo miło spędziłam czas z tą książką i już zabrałam się za czytanie kolejnych części. Powieść ta nie wnosi do naszego umysłu jakichś prawd moralnych i innych rzeczy. Jest po prostu miłym spędzeniem wolnych chwil. Polecam wszystkim, którzy chcą coś przeczytać podczas relaksu.

Czytaliście Złodzieja pioruna? Co myślicie o tej książce? 


26 komentarzy:

  1. Uwielbiam całą serię. Rick Riordan ma wspaniałe pióro, a historie przez niego tworzone są kreatywne i wciągające. Życzę miłego czytania następnych części :)
    Pozdrawiam, maleficent.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi bardzo się nie podobała. Nudna, przewidywalna, a akcja rozkręcała się mega wolno. Bohaterowie też bez szału. Jestem chyba jedyną osobą, której ta książka się nie podobała.

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbowałam, ale Percy to nie moja bajka :/ Wynudziłam się strasznie, dodatkowo irytowali mnie bohaterowie.
    Jednak moja przyjaciółka jest wielką fanką Ricka, wszystkich jego dzieł, więc może kiedyś spróbuję ponownie!
    Pozdrawiam,
    www.annwithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej serii, ale muszę to nadrobić! :D
    Świetna recenzja!
    Buziaki! :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie czytałam, ale okładka bardzo mi się podoba. Och, jak zwykle muszę oceniać po wyglądzie. :D Twoja recenzja jest zachęcająca, więc dopiszę sobie do mojej listy. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo szybko przeczytałam całą serię ;) Przyjemna lektura

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam parę tygodni temu i wspominam tę książkę... Wręcz koszmarnie :/ Przewidywalna, nudna, płytka i bardzo opierająca się na wielu schematach. Niestety zakupiłam już dalsze tomy i lekko się obawiam :/ Cóż... Nie przekonam się dopóki nie spróbuję. Pozdrawiam :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest skierowana do grupy wiekowej 12-13 lat i ja już czuję, że to niekoniecznie dla mnie, ale nie chcę oceniać całości po pierwszym tomie :)

      Usuń
  8. Nie jesteś ostatnią osobą na Ziemi, która nie znała tej książki - ja nią jestem! :p Muszę w końcu przeczytać tę historię!:>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam i jestem już na trzecim tomie :) seria świetna i nie mogę się doczekać, aż dowiem się wszystkiego ;)

    Pozdrawiam, Maniaczka książek!
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam uczucie pierwszego spotkania z Percym, bo sama przeżywałam to nie tak dawno :) Jednak obecnie figuruje on wśród moich ulubionych serii i zdecydowanie jest w top 5 książkowych mężach! Zaczytuj się więc i nie zrażaj drugim tomem, bo jest ciut słabszy, ale każdy następny to coraz większa dawka czystego mistrzostwa! Czekam na kolejne recenzje z niecierpliwością :)

    Pozdrawiam,
    o-ksiazkach-inaczej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również nie czytałam tej książki więc ostatnia na świecie na pewno nie byłaś! :) Nie jest ona w moim klimacie więc raczej po nią nie sięgnę... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hihi ja jej jeszcze nie czytałam także nie jesteś taka ostatnia!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam przygody Percy'ego ;D
    Jesli tylko ogarnę wszystko i starczy mi czasu w tym roku to chcę sobie odświeżyć te serię. Jestem ciekawa czy po 6 latach ta książka nadal będzie mi się podobać xD

    Buziaki
    http://z-milosci-do-ksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam całą serię. Rick Riordan ma świetną wyobraźnię, potrafi przekształcać mity w coś nowego :)
    Pozdrawiam,
    szumiabooki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja się nie przyznaje, bo jedyne co widziałam to film.
    Wiem, że na pewno nie sięgnę, ale czuję, że sporo tracę. :D
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam Percy'ego i bardzo chętnie przypomniałabym sobie tę serię, bo czytałam ją kilka lat temu i przy okazji sięgnęłabym po Olimpijskich herosów, którzy są podobno tak samo dobrzy, a nawet lepsi ;)

    Pozdrawiam serdecznie :)
    someculturewithme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Spokojnie, nie jesteś ostatnia, jeszcze ja zostałam ;) Ale powiem szczerze, że jakoś za bardzo nie ciągnie mnie do tej serii. Bardziej mnie przekonuje ta druga, z mitologią egipską
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam i uwielbiam. Muszę sobie kiedyś odświeżyć tę serię.
    Pozdrawiam :-)
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam, ale chętnie to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeszcze nie czytałam - ale chętnie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytałam:) I uwielbiam z całego serca. To książka, która niesamowicie na mnie wpłynęła, mam do niej niewiarygodny sentyment. Kiedyś należała do moich ścisłych faworytów, teraz już trochę mniej, ale do tej pory bardzo lubię tę serię, jest taka lekka, zabawna... no i uwielbiam mitologię. Kiedyś pisałam z koleżankami fan-fiction, co było wspaniałą zabawą, więc tym bardziej Percy miło mi się kojarzy. Gdy skończysz, polecam ,,Olimpijskich herosów", równie genialni. No i pojawia się mój ulubiony bohater:)
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiele czytałam o tej serii oraz samym autorze, były to raczej pozytywne opinie. Za każdym razem, gdy jestem w bibliotece, jego dzieła wołają mnie, proszą bym wreszcie je wypożyczyła, a ja za zawsze mówię, że następnym razem :/
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  23. Więc zostałam najpewniej ostatnią osobą na Ziemi, która z Rickiem Riordanem praktycznie nie miała styczności.
    Muszę gdzieś wyhaczyć "Złodzieja Pioruna" w wersji papierowej, bo nie mam ochoty na czytanie ebooka.
    Wszyscy, którzy stykają się z twórczością wujka Ricka są wyraźnie zadowoleni - też chcę!
    W każdym razie cieszę się, że Ci się podobało i czekam na kolejną, równie interesującą recenzję.
    Pozdrawiam i zapraszam na starą-nową recenzję "Leku na śmierć" Jamesa Dashnera,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytałam "Złodzieja pioruna" już dość dawno temu, ale pamiętam, że mi się podobał :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  25. Całym sercem kocham twórczość Ricka Riordana. Tę książkę przeczytałam już kilka lat temu i ją uwielbiam, ale i tak sądzę, że "Magnus Chase" zapowiada się na znacznie lepszą serię ;)

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń