sobota, 19 marca 2016

Bitwa w labiryncie - Rick Riordan

Tytuł polski: Bitwa w labiryncie
Tytuł oryginału: The battle of the labyrinth
Autor: Rick Riordan
Liczba stron: 360
Ocena: 8/10

Percy Jackson odwiedza swoją nową szkołę, aby zapoznać się z tym, co czeka go od nowego roku. Jednak, gdy staje w progu spotyka demoniczne cheerleaderki oraz swoją śmiertelną znajomą, która jakiś czas temu uratowała mu życie.
Percy musi przygotować się na zbliżającą się bitwę z panem tytanów, Kronosem, jednak, aby to zrobić musi zmierzyć się ze stworzonym przez Dedala labiryntem.

Czy macie czasami tak, że czytacie kolejny tom serii, która Wam się podoba (ale nie jest rewelacyjna) i macie nadzieję, że ta część będzie takim wielkim BUUM? Ja tak miałam w przypadku serii o Percym Jacksonie. Bardzo chciałam sięgnąć po tę historię, bo wszyscy (dosłownie wszyscy) ją polecali. W stosunku do pierwszych trzech części miałam mieszane uczucia, bo niby książki są fajnie napisane  i były inne niż powieści, które dotychczas czytałam (motyw mitologiczny nie jest zbyt popularny), ale z drugiej strony drażniły swoją przewidywalnością i schematyczną akcją. Jednak Bitwa w labiryncie poprawiła moje zdanie o tej serii.

Bohaterowie serii, bardzo dorośli w trakcie tych trzech tomów i w tej książce są już odpowiedzialnymi osobami. Percy odkrywa swoje nowe umiejętności i są to jedne z najlepszych momentów powieści. Annabeth zawsze lubiłam i w tej kwestii nic się nie zmieniło, ona jedna zawsze zachowywała się racjonalnie, gdy inny robili jakieś głupoty. 

Obawiałam się nieco o fabułę tej części, ponieważ już po samym tytule można stwierdzić, że wydarzenia będą się rozgrywać w labiryncie. A co można robić cały czas w zawiłych korytarzach? Jednak Rick Riordan miał świetną koncepcję na akcję. Gdy tylko fabuła robiła się nużąca i monotonna, on wprowadzał nowe postaci oraz niebezpieczeństwa. 
Końcówka książki była bardzo dynamiczna i niezwykle ciekawa, dlatego bez zastanowienia sięgnęłam po ostatni tom serii (recenzja ukaże się na dniach). 


Czytaliście Bitwę w labiryncie? 

5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa recenzja i z całą pewnością sięgnę po tą książkę.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze okazji, by sięgnąć po tę serię, a szkoda. Planowałam przeczytanie Jacksona na rok 2015 i nie wiem nawet dlaczego tego nie przeczytałam.
    Świetna recenzja.
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham twórczość Ricka Riordana i pisze o tym wszędzie XD
    A "Bitwa w labiryncie" to chyba jedna z najlepszych części "Percy'ego Jacksona" ^^


    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Może w końcu się zbiorę do skończenia tej serii bo zrobiłam sobie przerwę po Klątwie tytana i jakoś się zmobilizować nie mogę do dokończenia ;/

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam całą, calutką serię i OMG! Uwielbiam Persiaka! Moja miłość z czasów podstawówki, haha :D O tym się nie zapomina!
    Buziaki, Ania z http://pizama-w-koty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń