poniedziałek, 28 marca 2016

Kamień i sól - Victoria Scott

Tytuł polski: Kamień i sól
Tytuł oryginału: Salt & Stone
Autor: Victoria Scott
Wydawnictwo: IUVI
Kategoria: fantastyka
Ilość stron: 365
Ocena: 8/10

Wyścig dobiega końca. Tella pokonała już dżunglę i pustynią, teraz przyszła pora na ocean oraz góry. Dziewczyna będzie musiała zmierzyć się ze swoimi największymi lękami i podjąć decyzje, które zmienią całe jej dotychczasowe życie.

Po przeczytaniu Ognia i wody nie mogłam doczekać się kolejnej części. Kamień i sól podobała mi się bardziej niż wcześniejszy tom, dlatego pochłonęłam ją w kosmicznym tempie. Książkę czytało się przyjemnie nie tylko ze względu na sposób pisania autorki, ale również ze względu na zapierającą dech w piersiach fabułę! 

Główna bohaterka - Tella uległa kolosalnej zmianie. Już nie jest głupiutką nastolatką, która myśli tylko o swoich paznokciach i chłopakach. Stała się pewną siebie kobietą, która wie, że musi ocalić życie brata. Oczywiście pojawiały się fragmenty, gdy Tella patrząc na Guy'a chciała go "schrupać jak ciasteczko", ale da się przymknąć na to oko. 
Oczywiście musiały się pojawić również pandory, czyli mój zdecydowany ulubieniec w tej książce! Do grupy Telli przyłączają się nowe osoby, a wraz z nimi zwierzęta. Poznajemy ich umiejętności, które niejednokrotnie ratują uczestnikom wyścigu życie. 

Istotną zmianą jest również wygląd i przebieg Wyścigu. Zasady ulegają pewnym modyfikacją, co sprawia, że konkurencje wydają się być nie do przeżycia. 
Warunki w jakich żyją bohaterowie są nieludzkie i zapewne każdy człowiek załamałby się psychicznie. Victoria Scott bardzo dokładnie ukazuje zmiany zachodzące w zachowaniu poszczególnych postaci. Każdy z nich jest inny i stara się przetrwać Wyścig na swój sposób, ale łączy ich jedno - lek dla bliskiej osoby. 

Niestety, zawiodłam się nieco na zakończeniu, ponieważ autorka zostawiła tę historię otwartą. Po zakończeniu książki mamy więcej pytań niż odpowiedzi. Z tego co wiem, jest to duologia, więc Kamień i sól to ostatnia część. Wielka szkoda, ponieważ liczyłam na to, że pojawi się trzecia część lub chociaż, że zakończenie da mi odpowiedzi na wszystkie pytania. 

Kamień i sól to naprawdę dobra kontynuacja. Zżyłam się zarówno z bohaterami, jak i z ich pandorami, dlatego ciężko mi było skończyć tę książkę. Jeżeli jeszcze nie czytaliście duologii Victorii Scott to koniecznie po nią sięgnijcie i dajcie się porwać do Piekielnego Wyścigu, aby przeżyć wszystkie zmagania wraz z Tellą i jej przyjaciółmi. 

Za możliwość przeczytania książki Kamień i sól dziękuję wydawnictwu IUVI

15 komentarzy:

  1. Właśnie skończyłam Ogień i wodę, a teraz nie mogę się doczekać, kiedy dostanę w swoje ręce drugi tom :) Świetna recenzja, mam nadzieję, że też mi się spodoba.

    http://zksiazkawkieszeni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. W kolejce czeka "Ogień i woda", mam nadzieję, że uda mi się nadrobić to w najbliższym czasie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę musiała zabrać się wkońcu za Ogień i woda, bo jestem jej bardzo ciekawa. Pozdrawiam :-*
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. To duży plus, że kontynuacja trzyma poziom pierwszej części. Ja jeszcze jej nie czytałam, ale koniecznie muszę to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję, że to nie moje klimaty, ale może kiedyś się skuszę ;) Pozdrawiam <3

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieje, ze kiedyś sie uda przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Druga recenzja mówiąca o tym że nieco się zawiodła.. Ale i tak muszę się skusić na tą serię. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto przeczytać, szkoda tylko tej końcówki II tomu :)

      Usuń
  8. Nie czytałam pierwszego tomu, ale czytałam o tej serii wiele recenzji, na ogół naprawdę pochlebnych i nie mam innego wyjścia jak przeczytać ^^
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam oba tomy i jak na razie pozostały mi po nich pozytwyne emocje. Ciekawa jestem pozostałych ksiązek autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i posiadam pierwszą część, więc nie mogę się doczekać przeczytania tej :)

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi ciekawie ;)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czaję się na tą serię już od dłuższego czasu i jak zawsze wiecznie mi do niej nie po drodze. Czytałam na jej temat różne opinie, dla tego nadal nie jestem przekonana. Mimo wszystko jeżeli kiedyś nareszcie uda mi się ją dostać w swoje ręce przeczytam ją z wielką chęcią :D
    Pozdrawiam i czekam na kolejne posty :D

    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobno autorka myśli nad trzecim tomem tej serii, ale nie wiem, czy nastanie dzień, gdy przeczytamy kontynuację przygód Telli. Chciałabym go dożyć, jakby co. xD
    Bluszczowe Recenzje

    OdpowiedzUsuń
  14. Niebawem chcę sięgnąć po drugi tom, ponieważ pierwszy był świetny. Może zbyt przypominał IŚ, ale bardzo mi się podobał :)
    Pozdrawiam Cię gorąco i zapraszam na recenzję "Hopeless",
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń