poniedziałek, 7 marca 2016

Klątwa tytana - Rick Riordan

Polski tytuł: Klątwa tytana
Tytuł oryginału: The titan's curse
Autor: Rick Riordan
Kategoria: fantastyka
Liczba stron: 308
Ocena: 7,5/10
Kiedy Percy dostaje wiadomość od swojego najlepszego przyjaciela z prośbą o pomoc , natychmiast przygotowuje się do walki. Okazuje się, że Grover spotkał dwoje potężnych dzieci półkrwi o nieznanym pochodzeniu. Jednak to nie wszystko. Kronos uknuł podstępny plan, a młodzi herosi mają być jego ofiarami. Percy i jego przyjaciele staną przed kolejnym poważnym zadaniem, któremu będą musieli sprostać...

Po skończeniu drugiego tomu, nie miałam ochoty na kolejną część serii o Percym Jacksonie. Jednak trzecia część leżała już na stoliku nocnym, więc zmusiłam się aby po nią sięgnąć. Nie lubię zostawiać serii niedokończonych. 
Klątwa tytana pozytywnie mnie zaskoczyła. Gdybym miała oceniać, jest ona najlepsza z tych trzech, które już czytałam. Bohaterowie w książce wydorośleli i ich zachowanie przestało mnie już irytować. Chociaż muszę powiedzieć, że jest wyjątek. Thalia. Ta dziewczyna po prostu doprowadzała mnie do szału! Była zaklęta w drzewo przez tyle lat, nagle staje się człowiekiem i zachowuje się, jak jakaś gwiazda. Ona wszystko wie najlepiej, ona powinna dowodzić. Każdy robi wszystko źle, tylko ona jest idealna. Dokładnie taka była, przez całą książkę. Pod koniec powieści jej zachowanie uległo zmianie, ale mimo to nie polubiłam jej. 

Odniosłam wrażenie, że w Klątwie tytana działo się dużo więcej niż w poprzednich tomach, albo po prostu przyzwyczaiłam się do tego jak układa fabułę Rick Riordan. W tej części pojawia się coraz więcej bogów i poznajemy ich lepiej, co jest jednym z najlepszych elementów. Ponadto do akcji książki zostają wprowadzeni nowi bohaterowie, a dokładnie Bianca i Nico, którzy jak się okazuje odegrają ważną rolę...

Powieść podobała mi się i na pewno za niedługo sięgnę po następne tomy, ponieważ chciałabym już znać zakończenie tej serii. Twórczość Ricka Riordana coraz bardziej przekonuje mnie do mitologii, za którą nigdy nie przepadałam.

Czytaliście serię o Percym Jacksonie? Co o niej sądzicie? 

18 komentarzy:

  1. Jeszcze nie czytałam tej serii i trochę żałuję. Słyszałam o niej wiele dobrego. Zastanawiam się tylko czy nie odpuścić sobie tej serii, a wziąć się za Magnusa Chase`a. :)
    Pozdrawiam,
    dikawian2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Też denerwowała mnie Thalia :d Jestem ciekawa Twojej oceny kolejnej części, mi spodobała się ona najbardziej :)
    Pozdrawiam,
    http://szumiabooki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już leży na mojej półce, wezmę się za nią za niedługo, mam nadzieję, że będzie świetna! :)
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Puki co jeszcze nie przeczytałam tej serii, ale w niedalekiej przyszłości zamierzam się za nią zabrać. Poza tym nominowałam Cię do Tagu, będzie mi bardzo miło jeśli go wykonasz. ;)http://maybe-book.blogspot.com/2016/03/kreatywny-tag-ksiazkowy.html
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nominację, na pewno za niedługo go wykonam :)

      Usuń
  4. Nie czytałam tego niestety, ale mam nadzieję, że w tym roku nadrobię :) / C.

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Tej książki jeszcze nie czytałam, chociaż miałam wielką ochotę. Będę musiała to nadrobić. Pozdrawiam
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Na początku bardzo chciałam zapoznać się z tą serię, ale teraz nie mam na nią ochoty. Nie wiem czy po nią sięgnę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że bratu na pewno by się spodobało, ale nie mnie. ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam "Percy'ego Jacksona"!! I wszystkie inne książki Ricka Riordana... Ale moją ulubioną z tej serii jest chyba "Ostatni olimpijczyk". Cud, miód i orzeszki!! ^^

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnej książki z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ma za sobą całą serię o Percym Jacksonie i muszę powiedzieć, że bardzo mile ją wspominam. Owszem - pierwsze tomy nie wydają się tak ciekawe jak kolejne, jednak weźmy pod uwagę fakt, że główny bohater dojrzewa na naszych oczach, a wraz nim - akcja. I za to kocham wujka Ricka. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chcę już w końcu sięgnąć po Percy'ego!
    Poznanie wujka Ricka wręcz staje się moim marzeniem! A raczej poznanie jego twórczości.
    Pozdrawiam gorąco i zapraszam do mnie,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam za sobą całą serię i przeczytałam ją całą w jakieś dwa tygodnie. Nie przepadam za fantastyką, ale kocham mitologię, więc ten zestaw podszedł mi idealnie. ;)
    "Klątwa tytana" po raczej słabej drugiej części zachęca do trwania w przygodzie z ta serią.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna jest ta część :D
    I ma taką mega okładkę *-*

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak ja uwielbiam Nicka <3 Za mną już całe PJ i OH, zostały jeszcze dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To część na której skończyłam czytać Percyego i coś mnie do dalszych jego przygód nie ciągnie...

    zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń