sobota, 26 marca 2016

Ostatni olimpijczyk - Rick Riordan

Znalezione obrazy dla zapytania ostatni olimpijczykTytuł polski: Ostatni olimpijczyk
Tytuł oryginału: The last olympian
Autor: Rick Riordan
Liczba stron: 373
Ocena: 8,5/10

Herosi przygotowują się do ostatniego starcia z Kronosem. Ich szanse są niewielkie, ale nie zamierzają się poddać. Bogowie starają się pokonać Tyfona, więc to Percy wraz z przyjaciółmi musi stawić czoła Panu Czasu.

Nie tak dawno zaczynałam przygodę z książkami o Percym Jacksonie, a teraz dobiegło to już końca (a przynajmniej ta seria). Wielu z Was pisało mi w komentarzach, że Ostatni olimpijczyk to zdecydowanie najlepsza część i muszę się z Wami zgodzić.
Bohaterowie w tym tomie są bardzo dojrzali jak na swój wiek. Ich wypowiedzi nie są już naiwne ani dziecinne, dzięki czemu książkę czyta się dużo lepiej. W tej powieści pojawia się cała masa postaci, zarówno nowych, jak i takich, które przewijały się już wcześniej. Każdy odgrywa jakąś rolę podczas starcia z Kronosem. 

Fabuła stworzona przez Ricka Riordana również miło mnie zaskoczyła. Jeszcze niedawno narzekałam, że wszystko jest schematyczne i wiemy, jak skończy się dana część. Natomiast Ostatni olimpijczyk jest inny. Widać, że autor włożył dużo pracy w tą część, dzięki czemu cały czas coś się dzieje. Mija jedno zagrożenie, pojawia się drugie, ale nie jesteśmy tym przytłoczeni. 

Ostatni olimpijczyk to naprawdę dobre zakończenie serii. Nie byłam w stanie oderwać się od tej książki, bo bardzo chciałam wiedzieć, jak zakończy się ten cykl o Percym Jacksonie. A końcówka powieści jest naprawdę świetna, osoby, które czytały wiedzą, co mam na myśli :)

Życzę wszystkim zdrowych, wesołych Świąt spędzonych w gronie rodziny! 

9 komentarzy:

  1. Spotkałam się z wieloma pozytywnymi opiniami na temat autora i jego książek. Jednak jeszcze nie miałam okazji po nie sięgnąć, mam nadzieję, że wkrótce nadrobię. Wesołej Wielkanocy! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. To bardziej dla brata niż dla mnie.
    W sumie to chyba zaczął czytać ten cykl. ;)

    Mokrego dyngusa kochana ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio mam coraz mniejszą ochotę na tą serię, ale może kiedyś się na nią skuszę.
    Pozdrawiam i życzę wesołych świąt wielkanocnych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już tyle czasu się zbieram i zbieram, ale zebrać się nie mogę! Ostatni olimpijczyk stoi u mnie na półce i czeka na swoją kolej, teraz już wiem, że muszę sii=ę za niego zabrać jak najszybciej. Świetna recenzja! :D

    http://zksiazkawkieszeni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę sięgnąć po pierwszy tom! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze tej serii nie czytałam, ale to niebawem się zmieni. Pozdrawiam
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem na razie po 2 tomie tej serii i raczej nie będę jej wielką fanką, ale wszystko przede mną ;) Pozdrawiam <3

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam tę serię jeszcze przed sobą, ale bardzo ciekawi mnie twórczość tego autora, więc na pewno sięgnę po pierwszy tom ;)

    OdpowiedzUsuń