piątek, 22 kwietnia 2016

Dziedzictwo ognia - Sarah J. Maas

Tytuł polski: Dziedzictwo ognia
Tytuł oryginału: Heir of Fire
Autor: Sarah J. Maas
Wydawnictwo: Uroboros
Ocena: 9,5/10

Celeana zostaje wysłana do Wendlyn, gdzie ma wykonać kolejną misję dla króla Adarlanu. Podróż zmieni wszystko i stanie się dla dziewczyny miejscem nowego początku. W tym samym czasie w Adarlanie pojawia się coraz więcej intryg, z którymi będą musieli zmierzyć się Chaol oraz Dorian. Czy bohaterowie znajdą wystarczająco sił, aby poradzić sobie z przeciwnościami losu?


Jeżeli jesteście ze mną od początku to wiecie, jak bardzo podobał mi się zarówno Szklany tron, jak i Korona w mroku. Świat, który wykreowała Sarah J. Maas wciągnął mnie bez reszty i sprawił, że zakochałam się w nim. Mimo dobrych ocen jakie przyznałam pierwszym dwóm tomom, bałam się sięgnąć po trzeci. Dlaczego? Zakończenie Korony w mroku pokazało wyraźnie, że kolejna część będzie zupełnie inna niż poprzednie.


Dziedzictwo ognia zostało napisane z kilku perspektyw. Widzimy losy Celeany w Wendlyn, Chaola i Doriana w Adarlanie oraz wiedźmy Manon, czyli zupełnie nowej postaci. Rozdziały są pisane naprzemiennie, co wprowadza dodatkowe napięcie i czytelnik czyta nie mogąc się oderwać. 
Każda z postaci bardzo się zmieniła i aż ciężko uwierzyć, że to dopiero trzeci tom! Celeana bardzo wydoroślała i zmądrzała. Autorka w świetny sposób ukazała, jak bardzo śmierć Nehemii wpłynęła na główną bohaterkę. 
Chaol, od początku serii jest bardzo zrównoważony i odpowiedzialny, jednak tutaj poznajemy go z zupełnie innej strony. Robi wszystko żeby chronić Celeanę, pomimo sytuacji w jakiej się rozstali... Sarah J. Maas znowu w świetny sposób ukazuje uczucia bohatera, a co najlepsze potrafi to zrobić w narracji trzecioosobowej!
Jeżeli chodzi o Doriana to jest po prostu nie do poznania! Już nie jest rozpieszczonym następcą tronu, ale odpowiedzialnym młodym człowiekiem, który stawia czoła swoim problemom i chroni osoby, które kocha.
Moim ulubieńcem w tej części jest jednak Rowan. Tajemniczy wojownik, unikający towarzystwa. Jego stosunek do Celeany momentami bawił, a czasami przerażał, ale miał w sobie to coś, za co lubi się bohaterów książkowych :) 

Na początku ciężko było mi się wkręcić w tę powieść i bałam się, że będę musiała przyznać jej niską ocenę. Jednak w pewnym momencie akcja zaczęła rozwijać się coraz bardziej i wtedy już wiedziałam, że będzie tylko lepiej!

Zakończenie książki jest oczywiście mistrzowskie! Sarah J. Maas potrafi sprawić, że po jej książkach mam ogromnego kaca książkowego i tak było tym razem. No cóż, muszę poczekać do czerwca aż ukaże się kolejny tom :)

Czytaliście Dziedzictwo ognia?

14 komentarzy:

  1. Już jakiś czas temu chciałam sięgnąć po część pierwszą, ale jakoś tego nie zrobiłam. Skoro polecasz to jednak po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale chętnie sięgnę :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem już po "Szklanym tronie" a "Korona w mroku" jest na półce i czeka na swoją kolej. Nie mogę się doczekać aż sięgnę po kolejne części. Pozdrawiam :-*
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się wreszcie wziąć za Szklany Tron, bo już od dłuższego czasu stoi nietknięty u mnie na półce.
    Twoja recenzja bardzo mi się podobała i myślę że zostanę u ciebie na dłużej ;)
    Pozdrawiam z całego serduszka <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie sięgaj po "Szklany tron"! Na pewno Ci się spodoba :)
      Cieszę, że recenzja przypadła Ci do gustu :3
      Pozdrawiam ;*

      Usuń
  5. Dopiero zaczęłam Szklany Tron, ale zamierzam potem wziąć się za Dziedzictwo ognia.
    Pozdrawiam
    http://biblioteczka-na-poddaszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziedzictwo ognia jeszcze przede mną i mam nadzieję, że totalnie mi się spodoba!!! :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Myśle, ze mogę bratu to polecić, bo ja raczej się za tą książkę nie zabiorę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama uważałam, że to książka nie dla mnie, ale po przeczytaniu jest jedną z moich ulubionych serii :)

      Usuń
  8. Ten tom ciągle przede mną, ale mam szczerą nadzieję, że oczaruje mnie tak jak poprzednie części ❤❤ nie wiedziałam, że ten tom jest pisany z tych trzech perspektyw :D Ale to fajnie, przynajmniej można się zorientować, co się wszędzie dzieje :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten tytuł ciągnie się za mną już dłuższy czas. Najpierw Anita z Book Reviews ją poleciła, teraz Ty... po co czekać?! Biegnę do księgarni!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przede mną 2 tom tego cuda i tak mnie kusisz i kusisz, a ja nie mam skąd go dorwać :(
    Coś trzeba wymyślić bo się nie mogę doczekać ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Na razie mam za sobą dwa tomy tej serii, ale jestem w niej zakochana, więc niebawem na pewno sięgnę po kolejny. Już nie mogę się doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zakochałam się w Szklanym Tronie kiedy nie był jeszcze popularny. Teraz, kiedy seria Maas stała się praktycznie wszechobecna, nadal nie mogę zabrać się za trzecią część, ta "fala" chyba trochę mnie przeraża ;__; Niemniej nie mogę się doczekać, kiedy doczytam wreszcie nowelki i wezmę się za Dziedzictwo Ognia, przecież za chwilę premiera czwartej części <3
    Pozdrawiam
    www.bookish-galaxy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń