środa, 6 lipca 2016

LBA #5

Cześć!
Dzisiaj przychodzę do Was z już piątym LBA na moim blogu! Za nominację dziękuję autorowi bloga My Book Town.
1. Najlepsza przeczytana przez Ciebie książka w tym roku (dotychczas). Wahałam się nad tym pytaniem, ponieważ natrafiłam w tym roku już na kilka naprawdę dobrych powieści. Wybór padł jednak na Portret Doriana Graya, czyli książkę po której mam ogromnego kaca książkowego! Nie chcę Wam opowiadać o czym ona jest, ponieważ zabrzmi to bardzo trywialnie. Historia stworzona przez Oscara Wilde'a zmienia pogląd na świat i życie, więc jeżeli jeszcze jej nie czytaliście to musicie koniecznie nadrobić!

2. Czy pasja do literatury wpływa na to, jak jesteś postrzegana przez rodzinę/znajomych?
Większość moich znajomych nie wie o tym, jak dużo czytam, ale ci którzy wiedzą często proszą mnie o polecenie jakiejś dobrej powieści. Moja rodzina cieszy się po prostu, że robię coś pożytecznego, zamiast marnować czas na siedzenie przed komputerem :)

3. Książka, która kojarzy ci się z jakimś realnym miejscem. 
Do tego pytania wybrałam powieść Obca Diany Gabaldon, której akcja rozgrywa się w Szkocji, czyli jak pewnie wszyscy wiedzą, w moim ulubionym kraju. Rewelacyjna powieść, z której dużo można się dowiedzieć o historii tego państwa. 

4. Zdarzyło ci się kiedyś w księgarni/ bibliotece polecić książkę nieznanej osobie?
Najczęściej, gdy jestem w bibliotece lub księgarni to nie ma tam nikogo co bardzo mnie martwi. Ludzie odwiedzajmy biblioteki! :D

5. Jak planujesz spędzić tegoroczne wakacje?
W tym roku wakacje spędzam w domu, więc chciałabym spędzić czas z moimi przyjaciółmi i rodziną. Szykuje mi się także remont w pokoju, gdyż między innymi muszę zrobić miejsce na nowe książki.

6. Uważasz, że książki wpływają na to, jakim jesteś człowiekiem?
Zdecydowanie tak. Wiele książek zmieniło bardzo mój pogląd na świat i pokazało, co jest w życiu najważniejsze. Powieści zmieniają ludzi tylko trzeba trafić na odpowiednie.

7. Zdarzyło Ci się przeczytać książkę jedynie ze względu na jej okładkę?
Oczywiście i to wiele razy. Gdy byłam młodsza okładka była dla mnie wyznacznikiem dobrych książek. Dzięki temu przeczytałam między innymi Złodziejkę książek i powieści Dana Browna. Moim zdaniem okładka jest bardzo ważnym elementem powieści, jest jej częścią. Okładka powinna oddawać charakter powieści i zachęcać do czytania.

8. Czy czytanie książek/prowadzenie bloga ma wpływ na Twój kontakt z ludźmi?
Wydaje mi się, że nie. Większość osób tak na prawdę nie wie o tym, że mam bloga i ja też się z tym nie afiszuję. To moja pasja, a nie sposób na zdobycie jakiejś popularności.

9. Czytasz książki w obcych językach?
Zdarza mi się czytać książki po angielsku, mam ich kilka na swoich półkach. To fajny sposób na urozmaicenie sobie czytania.

10. Czy wygląd/stan książki ma dla Ciebie znaczenie?
W pewnym sensie ma. Nie przeszkadza mi, gdy książka ma trochę zniszczoną okładkę, ale gdy już wypadają strony to zaczyna mnie to drażnić i utrudniać czytanie. 

11. Gdyby nie książki to co? Czym się interesujesz?
Uwielbiam oglądać seriale i uprawiać sport. Siatkówka i piłka ręczna to zdecydowanie mój świat :)

Dziękuję jeszcze raz za nominację. Do zobaczenia w kolejnym poście :)

10 komentarzy:

  1. Bardzo fajne odpowiedzi, kochana! Przyjemnie mi się czytało <3
    Oczywiście czekam na więcej tych wspaniałości :D

    Pozdrawiam cię z całego serduszka <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogromnie chcę przeczytać "Portret Doriana Graya". Słyszałam dużo o nim u Alicji z bloga "Siostry w bibliotece" i właśnie ona zachęciła mnie do poznania historii napisanej przez Wilde'a. I tak samo jak Ty lubię piłkę ręczną :-)
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Dworu cierni i róż"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. No to prawda książki mają znaczny wpływ na człowieka i jego zmiany w zachowaniu, oczywiście te pozytywne. Też kocham siatkę ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne odpowiedzi. ;* Chyba powinnam się skusić na ''Portret Doriana Graya'',ale boję się,że będzie to powieść niedostosowana do mojego wieku.Z chęcią przeczytałabym twoją recenzję. ;) U mnie niestety rodzice narzekają już na ciągłe kupowanie książek. :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Portret Doriana Greya mam w planach i mam nadzieję, że zrobi na mnie wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja chodzę do biblioteki, to zawsze jest w niej pełno ludzi. Czasami aby oddać/wypożyczyć jakieś książki muszę stać w kilkuosobowej kolejce ;)
    "Portret Doriana Graya" mam w planie, ale chyba nie sięgnę po nią w najbliższym czasie - za duży wybór powieści - nie żebym narzekała ;P
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dostałam film na podstawie książki o Dorianie Grayu na siedemnastkę i powiem, że kurde, strasznie mnie korci, ale nie mogę go obejrzeć, bo najpierw chcę przeczytać książkę...
    O, kolejna serialomaniaczka! :D
    Pozdrawiam gorąco i zapraszam do mnie na post typowo tematyczny,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam pojęcia o czym jest Portret Doriana Graya, ale po tej jednej odpowiedzi stwierdzam, że bardzo chciałabym przeczytać...
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze "Portretu Doriana Graya", ale koniecznie muszę to nadrobić. Jestem bardzo ciekawa tej powieści ;)

    OdpowiedzUsuń