piątek, 26 sierpnia 2016

Król kruków - Maggie Stiefvater

Tytuł: Król kruków
Autorka: Maggie Stiefvater
Liczba stron: 496
Ocena: 8/10

Trzech chłopaków i jedna dziewczyna. Blue pochodzi z rodziny wróżek, jest medium do kontaktów ze światem umarłych. Gansey, Adam i Ronan, chłopcy z elitarnej szkoły poszukują legendarnego Glendowera. Z ich powodu ciche miasteczko staje się miejscem niewiarygodnych zdarzeń. 

Gdy zaczynałam czytać tę książkę, nie miałam pojęcia o czym ona jest. Sięgnęłam po nią tylko ze względu na duży rozgłos. Tak wiem, bardzo płytkie. Nie spodziewałam się jednak czegoś fenomenalnego, więc teraz powiem szczerze. KSIĄŻKA BARDZO MNIE ZASKOCZYŁA. 
Autorka wykreowała bardzo nietypowy świat. Z jednej strony akcja dzieje się w zwyczajnym miasteczku w Ameryce w stanie Wirginia, a z drugiej rozgrywają się tutaj tak nietypowe rzeczy, które momentami wydają się naprawdę realistyczne. 

W tej powieści mamy aż czterech głównych bohaterów, jednak ze wszystkich zdecydowanie najważniejsi są Blue i Gansey. Cała historia "kręci się" głównie wokół nich, jednak pozostali odgrywają naprawdę dużą rolę w książce. Chyba pierwszy raz zdarzyło się, że polubiłam praktycznie wszystkich bohaterów z powieści. Nie mam swoich ulubieńców, bo prawie każdego można za coś polubić. 

Fabuła powieści to kolejny ogromny plus książki. Tutaj od pierwszej strony coś się dzieje, a wszystko owiane jest aurą tajemniczości. Od tej historii nie da się po prostu oderwać, bo autorka cały czas czymś nas zaskakuje. I nic, naprawdę nic, nie da się tutaj przewidzieć! Po zakończeniu Króla kruków czułam ogromny niedosyt i już nie mogę się doczekać, gdy zacznę czytać drugi tom tej rewelacyjnej serii. 

Ogromnym plusem jest także okładka. Kruk na okładce bardzo pasuje do treści powieści i nadaje jej niezmiernego piękna. 
Jednym słowem cała książka to po prostu MAGIA, z którą koniecznie trzeba się zetknąć!
Jeżeli jeszcze nie mieliście okazji przeczytać tej serii to koniecznie to nadróbcie! 


18 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym przeczytać tę pozycję, ale nie ma jej już w sprzedaży :'(
    Kochana, świetna recenzja! Czekam na więcej :*

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do zadawania pytań w moim poście 'Q&A, czyli ZAPYTAJ MNIE O COŚ!' :D
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że książka jest tak słabo dostępna. Możliwe, że niebawem będzie dodruk, więc z przyjemnością przeczytam tę pozycję! :D

    Pozdrawiam gorąco,
    Izzy z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń
  3. Och, to już kolejna recenzja tej książki, jaka zachęca, mimo faktu, że rzadko sięgam po taki gatunek. Może czas się przełamać.
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przypomniałaś mi o tej książce. Bardzo chciałam ją kiedyś przeczytać.
    Ja też sięgam po popularne książki z ciekawości, żeby przekonać się, dlaczego tak wielu ludziom się podobają.
    Dobrze, że w książce dużo się dzieje i jest nieprzewidywalna. Mam nadzieję, że będzie można ją kiedyś kupić...
    Świetna recenzja, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Otworzyłam właśnie 4 blog na dziś i znów "Król kruków". Tyle szumu teraz w koło niej, więc chyba muszę zagłębić sie w nią bo bardzo mnie ciekawi :)
    Zapraszam na recenzję "Silver":
    onlybooks-jdb.blosgpot.com.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio wszędzie słyszę o Kruczym Cyklu i marzę o tym, by wygospodarować na niego trochę czasu i przede wszystkim znaleźć gdzieś egzemplarz pierwszego tomu. Gdzie udało Ci się go dostać? :)
    Pozdrawiam,
    Pinkie Bookworm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja koleżanka miała tę książkę, więc skorzystałam :)

      Usuń
  7. Okej, więc koniecznie muszę to nadrobić, ponieważ nie czytałam tej serii, a również przyznam, że wiele o niej słyszałam. :D
    A tak w ogóle to nominowałam Cię do LBA, więc po więcej szczegółów zapraszam do mojego najnowszego posta. xD
    Pozdrawiam ♥
    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, ale jestem jej ciekawa, więc muszę ją szybko przeczytać ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytając twoją recenzję uświadomiłam sobie, że ja też polubilam prawie wszystkich bohaterów w tej książce, co nie zdarza mi się często. o.O
    Okładka jest niesamowita!
    A klimat tej powieści po prostu magiczny. *.*
    Pozdrawiam!
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bohaterowie i magiczny klimat to to, co zdecydowanie najbardziej urzekło mnie w tej serii. Mam już za sobą dwie części i jak na razie bardzo mi się podoba, chociaż ta druga momentami mnie trochę nudziła ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja osobiście zakochałam się w tej powieści. Drugą część przeczytałam w jeden dzień. Naprawdę cudowna recenzja, czekam na kolejną.
    Pozdrawiam, zaczytana
    mylifeinbookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle osób pisze o tej książce chyba sama musze się za nią zabrać chociaż to kompletnie nie moje klimaty:)

    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jestem chyba jedyną osobą, której ta seria się nie podobała... Rok temu przeczytałam pierwszy tom i był całkiem okej, więc zabrałam się też za drugi, ale poległam mniej więcej w połowie. Podczas tych wakacji spróbowałam jeszcze raz z tą serią, bo tyle osób o niej mówiło, ale jakoś nadal nie mogę się przekonać... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam książki, po których czuję niedosyt, bo wtedy z większą chęcią sięgam po kontynuację. Króla kruków mam w planach i mam nadzieję, że niedługo się za niego zabiorę

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka ta to zdecydowanie nie mój czytelniczy gust.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem czy dopiero od niedawna wszyscy zaczęli tak bardzo zachwalać książki z tego cyklu czy po prostu wcześniej nie zwracałam na tę serię uwagi. Wszyscy zachwalają tę serię! Czuję, że w końcu ulegnę pokusie i zdecyduję się ją przeczytać :)
    Pozdrawiam,
    NeedRead

    OdpowiedzUsuń