piątek, 12 sierpnia 2016

LBA #7

Hejka!
Dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym LBA, ponieważ w ostatnim czasie dostałam dużo nominacji. Za dzisiejszą nominację dziękuję Dominice z bloga Domowa Biblioteczka! Zaczynajmy!
1. Jakie książki polecasz typowo na wakacje?
Myślę, że świetną serią na wakacje są Rywalki Kiery Cass. To lekka, zabawna seria z wątkiem miłosnym. Poza tym warto również sięgnąć po serię o Percym Jacksonie.
2.Masz swojego ulubionego autora/autorkę? Jakie tytuły polecasz?
Bardzo lubię twórczość Dana Browna, chociaż ostatnio odnoszę wrażenie, że każda kolejna jego książka jest coraz słabsza. Uwielbiam natomiast twórczość Diany Gabaldon za jej serię Obca.
3. Czytałaś może książkę, która zmieniła Twoje myślenie, zainspirowała Cię do czegoś w życiu? Jak tak to jaka?
Powieścią, która najbardziej wpłynęła na moje życie jest Złodziejka książek. Czytając ją w wieku 10 lat dotarło do mnie, jak krótkie i kruche jest ludzkie życie oraz ile zła przynosi wojna. 
4. Wyobraź sobie, że otrzymujesz bon na 200 zł do wykorzystania do jakiejś księgarni. Co kupujesz?
Na pewno kupiłabym nową część Harrego Pottera! Już nie mogę się jej doczekać. Nie ważne czy będzie dobra czy zła, ważne że będę mogła znowu wrócić do tego świata!
5. Jak długo czytasz książki?
Moja przygoda z książkami zaczęła się, gdy tylko nauczyłam się czytać. Może nie czytałam w takich ilościach jak teraz, ale czytałam naprawdę dużo powieści :)
6.Wyobrażasz sobie świat bez książek?
To byłyby szary i okropny świat ludzi bez wyobraźni.
7. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Uwielbiam czytać późnym wieczorem, gdy wszyscy już śpią. Jest wtedy cicho i mogę się skupić.
8. Papierowa wersja książki czy ebooki?
Wersja papierowa, zdecydowanie! Uwielbiam szelest przewracanej strony i zapach książki. Chociaż ebooków nie odrzucam zupełnie. Gdy jeżdżę do szkoły to wygodniej mi wrzucić do plecaka czytnik niż papierową powieść.
9. Masz swój ulubiony cytat z książki? Jaki to?
Mam trzy ulubione cytaty i pozwolę sobie wypisać tutaj wszystkie. Jednak muszę przyznać, że ostatni to mój zdecydowany faworyt :)
Ludzie znają dziś cenę wszystkiego, nie znając wartości niczego ~ Oscar Wilde Portret Doriana Gray'a
Wszystkie szczęśliwe rodziny są do siebie podobne, każda nieszczęśliwa rodzina jest nieszczęśliwa na swój sposób ~ Lew Tołstoj Anna Karenina
Otworzył oczy. Snape patrzył na niego z przerażeniem.
- Chroniłeś go, utrzymywałeś tak długo przy życiu tylko po to, by umarł we właściwym momencie?
- To cię tak szokuje, Severusie? A ilu ludzi umarło na twoich oczach?
- Ostatnio tylko ci, których nie byłem w stanie ocalić - odparł Snape, wstając.
- Wykorzystałeś mnie.
- To znaczy?
- Szpiegowałem dla ciebie, kłamałem dla ciebie, narażałem dla ciebie życie, a wszystko to robiłem, by zapewnić bezpieczeństwo synowi Lily. A teraz mówisz mi, że hodowałeś go jak prosiaka na rzeź...
- To bardzo wzruszające, Severusie - powiedział z powagą Dumbledore. - A więc w końcu dojrzałeś do tego, by przejmować się losem tego chłopca?
- Jego losem? - wykrzyknął Snape. - Expecto patronum!
Z końca różdżki wystrzeliła srebrna łania. Wylądowała na podłodze, przebiegła przez pokój i wyskoczyła przez okno. Dumbledore patrzył, aż jej srebrna poświata znikła w ciemności, a potem odwrócił się do Snape'a.
Oczy miał pełne łez.
- Przez te wszystkie lata?...
- Zawsze,

10. Co aktualnie czytasz?
Obecnie kończę czytać Światło, którego nie widać.
11. Poza czytaniem książek jak spędzasz swój czas wolny?
Uwielbiam jeździć na rowerze, uprawiać sporty, oglądać seriale i spotykać się z przyjaciółmi.

To tyle na dzisiaj. Do zobaczenia w kolejnym poście!


12 komentarzy:

  1. I znowu mam łzy w oczach jak zawsze przy tym cytacie z Hp. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jacie tak się dziwnie czuje bo mnie jakoś Harry Potter jako książka nie zachwyca i nic mnie do niej nie ciągnie ;( Ale filmy uwielbiam xD
    Złodziejka książek faktycznie otwiera oczy na to co dzieje się na świecie :)

    Pozdrawiam
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to dziwne, że i mnie HP nie kręci? ;D

      Usuń
  3. Będę czekać na twoją recenzję 'Światła, którego nie widać' :D
    Bardzo dobrze poradziłaś sobie z pytaniami, kochana! Świetnie się czytało :D

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na post 'Założyłam konto na YouTube!' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne LBA i przyjemne odpowiedzi. Szczególnie piękne cytaty! :)
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej, świat bez książek nie musi być szary i z ludźmi bez wyobraźni!! Moja przyjaciółka prawie nie czyta, a jest najbardziej kreatywną osobą, jaką znam! ;) Ja kiedyś książek też nie czytałam, a wyobraźnię posiadałam :P Także zupełnie się nie zgadzam z taką ideą ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele osób bardzo poleca Złodziejkę książek, ale sama nie mogłam się w nią wczuć. Ciężko mi się czytało i jak na razie dałam sobie od niej przerwę :)
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten fragment z Harry'ego Pottera jest cudowny, ale zawsze się przy nim wzruszam :(

    OdpowiedzUsuń
  8. "Złodziejka książek" to naprawdę książka niezwykła. Całkowicie rozumiem, dlaczego umieściłaś ją w odpowiedzi do pytania trzeciego. Oglądasz seriale? Jakie, jeśli można spytać? :)

    Pozdrawiam z:
    www.bookprisoner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie oglądam "Gossip girl" i "Once upon a time" :) A tutaj możesz znaleźć TOP 5 moich ulubionych seriali http://bookowe-love.blogspot.com/2016/07/top-5-ulubionych-seriali.html
      A ty jakie seriale polecasz? Szukam czegoś nowego, ale nic nie mogę znaleźć ;)

      Usuń
    2. "Gossip Girl" chyba kiedyś zaczęłam i zapowiadała się całkiem fajnie. Ja ze swojej strony mogę polecić Chicago Fire, jeżeli jeszcze nie oglądałaś. Serial jest o strażakach, a właściwie o jednej remizie. Występuje tam między innymi Jesse Spencer, którego możesz kojarzyć z serialu Dr House. Właściwie na ten moment oglądam wyłącznie ten serial, więc mogę tylko jego polecić. :)
      Bardzo dobry jest podobno Stranger Things, ale nie widziałam go jeszcze.

      Pozdrawiam :)

      Usuń