niedziela, 25 września 2016

Forrest Gump - Winston Groom (English version)

Tytuł: Forrest Gump
Autor: Winston Groom
Liczba stron: 228
Ocena: 7,5/10

Meet Forrest Gump, the lovable, herculean, and surprisingly savvy hero of this remarkable comic odyssey. After accidentally becoming the star of University of Alabama's football team, Forrest goes on to become a Vietnam War hero, a world-class Ping-Pong player, a villainous wrestler, and a business tycoon -- as he wonders with childlike wisdom at the insanity all around him. In between misadventures, he manages to compare battle scars with Lyndon Johnson, discover the truth about Richard Nixon, and survive the ups and downs of remaining true to his only love, Jenny, on an extraordinary journey through three decades of the American cultural landscape. Forrest Gump has one heck of a story to tell -- and you've got to read it to believe it....
~goodreads

Nadszedł ten dzień, w którym mogę powiedzieć "przeczytałam swoją pierwszą książkę po angielsku (w całości)". Co prawda nie jest to jakiś fenomen, bo Forrest Gump jest pisany bardzo prostym językiem. Przysięgam Wam, że przy czytaniu tej książki nie będziecie potrzebowali ani raz korzystać ze słownika. 

Film o Forrest'cie Gump'ie stał się tak popularny, że dużo osób zapomina, że w ogóle istnieje książka. Jeżeli mam być szczera, to tak, byłam jedną z tych osób. Bardzo zależało mi na tym, aby przeczytać coś po angielsku jednak nie miałam pomysłu. Z pomocą przyszedł mi oczywiście internet, dzięki któremu dowiedziałam się, że Forrest Gump jest na poziomie A2! Uważam, że to idealny poziom, żeby zacząć swoją przygodę z czytaniem po angielsku. Nawet jeżeli macie wyższy poziom języka, to warto zacząć od tej książki, tak na rozgrzewkę.

Fabuła książki w bardzo dużym stopniu pokrywa się z tym, co możemy znaleźć w filmie, ale oczywiście istnieją pewne różnice. Wszystko jest jednak równie ciekawe, pisane zwięźle i bez zbędnych opisów. Krótkie rozdziały sprawiają, że książkę czyta się niesamowicie szybko, więc można ją pochłonąć w jeden wieczór. 

Główny bohater jest oczywiście świetny. Postać Forresta Gumpa już na zawsze będzie mi się kojarzyć z osobą Toma Hanksa (mojego ulubionego aktora), który zagrał główną rolę z filmie. Humor Forresta rozśmieszy nawet najbardziej wymagającego czytelnika. Jego przygody chociaż tak dobrze mi znane, wciąż szokują.

Jeżeli chcecie zacząć czytanie po angielsku to serdecznie polecam Wam właśnie Forresta Gumpa, jest to książka z bardzo prostym słownictwem, które zrozumie każdy!

A co wy polecacie przeczytać po angielsku?

5 komentarzy:

  1. Gratuluję, jeszcze nie czytałam całej powieści po angielsku.. ;) a marzy mi się przeczytanie utworów Szekspira ;)
    justboooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przysięgam Wam, że przy czytaniu tej książki nie będziecie potrzebowali ani raz korzystać ze słownika.

    Tym zdaniem zachęciłaś mnie do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie czytam pierwszą w swoim życiu książkę po angielsku- "The fault in our stars". Wybrałam ją, bo akurat taką miała moja koleżanka w domu i stwierdziłam, że będzie pisana prostym językiem. Na razie przeczytałam malutko, więc nie mogę stwierdzić czy tak właśnie jest.
    Co do "Forresta Gumpa" to film po prostu uwielbiam ! Książkę mam w planach, a dzięki Tobie chyba się skuszę na wersję angielską :)

    http://zaczytanapobrzegi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nawet mam Forresta Gumpa po angielsku! Muszę kiedyś się za niego zabrać, bo jak na razie tylko grzeje półkę :D Myślisz, że przeczytanie tej książki pomoże mi w pewnym stopniu w przygotowaniu do matury z angielskiego?

    https://czytajacpomiedzywersami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... no cudów to tam na pewno nie odkryjesz, ale przypomnienie sobie słownictwa i nawet najprostszych zdań nie zaszkodzi ;)

      Usuń