wtorek, 13 września 2016

LBA #8

Hej!
Dawno już na moim blogu nie było luźnego posta. Wciąż tylko recenzje i recenzje (no ileż można :D). Dlatego dzisiaj będzie LBA. Za nominację dziękuję autorce bloga Czytanie nasza pasja. Let's go!

1. Wolisz e-booki czy papierowe książki?
Dawniej nie miało to dla mnie żadnego znaczenia, ale teraz muszę przyznać, że zdecydowanie wolę papierowe książki. Uwielbiam czuć w moich dłoniach szorstkość papieru i słyszeć jego szelest. Oczywiście często czytam także e-booki, są dla mnie wygodniejsze, gdy chcę zabrać książkę do szkoły. Zabranie czytnika oszczędza miejsce i plecak jest po prostu lżejszy. 

2. Napisz pięć książek, które polecisz innym na wakacje.
Rywalki
Zwiadowcy
Król kruków
Szklany tron
Ogień i woda

3. Co Cię zmotywowało do napisania bloga?
Szukałam sposobu, aby porozmawiać z innymi ludźmi o książkach i wyrazić swoją opinię. Chciałam też sprawdzić się czy potrafię prowadzić coś dłuższy czas, regularnie i nie znudzić się tym. I cóż, chyba się udało :)

4. Czy czytając książki, przenosisz się do świata bohaterów?
Zdecydowanie tak! Jeżeli książka jest naprawdę dobra to potrafi mnie pochłonąć bez reszty i nikt nie jest w stanie się ze mną wtedy dogadać.

5. Wolisz czytać serie czy powieści jednotomowe?
Ostatnio gustuję raczej w seriach, ale powieści jednotomowe też lubię. Serie jednak bardziej zaspokajają moją ciekawość, ponieważ wszystko jest w nich opisane i autor nie musi się martwić, że książka będzie za długa, bo może wydarzenia przenieść do następnej części.

6. Czym jest dla Ciebie książka?
Książka to dla mnie ogromny prezent. To stojące na półce skupisko wiedzy, pięknych opisów, niesamowitych bohaterów i pędzącej akcji. Książka jest dla mnie jak człowiek, z którym zawsze się dogadam i który zawsze mnie zrozumie. To może brzmieć głupio, ale chyba coś w tym jest.

7. Jaka jest twoja najczęściej słuchana piosenka angielska i polska? 
To są ostatnio moje dwie ulubione piosenki. 

Źródło: Youtube

8. Która książka z dzieciństwa, zapadła Ci w pamięć?
Koszmarny Karolek. Z książkami z tej serii spędziłam naprawdę dużo czasu i do tej pory darze je ogromną sympatią :)

9. Którą książkową postać chciałabyś poznać?
Tutaj muszę koniecznie podać dwie postaci! I są to Claire i Jamie z Obcej autorstwa Diany Gabaldon. Uwielbiam tą dwójkę i bardzo chciałabym ich spotkać!

10. Książka, którą koniecznie chcesz mieć w swojej kolekcji?
Złodziejka książek, ale tylko w tej oryginalnej, minimalistycznej okładce. Mam w placach ją kupić, ale jakoś nie mogę się do tego zabrać. Ponadto chciałabym mieć na swojej półce także Księgę wszystkich dokonać Sherlocka Holmesa, to w końcu Sherlock, którego uwielbiam. 

11. Ulubiony cytat. 
Wymienię tylko jeden z wielu.

Wiedziałam, że mnie kocha, było to dla mnie równie oczywiste jak to, że żyje. Tam bowiem, gdzie jest miłość, słowa są niepotrzebne. Miłość jest wszystkim. Jest nieśmiertelna. I wystarcza za wszystko inne.
~ Obca Diana Gabaldon

To tyle w dzisiejszym poście! Do zobaczenia w kolejnym!


9 komentarzy:

  1. Jakie świetnie odpowiedzi! Mega dobrze mi się je czytało, a jeszcze jak sobie w tle puściłam ukochane i dla mnie akurat pełne wspomnień "Time of dying", to już w ogóle nic więcej mi do szczęścia potrzebne nie było... :D
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Król kruków" jest świetny! Najgorsze w seriach jest to, że nagle wydawnictwo może zaniechać wydawania w połowie ukochanego cyklu :/ W moim przypadku tak się stało i będę musiała sięgać po włoskojęzyczne oryginały, by poznać dalsze losy bohaterów...
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Rywalki to faktycznie idealna na wakacje seria, lekka i przyjemna. ;)
    A co do książek - mam ardzo podobnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszyscy zachwalają tych "Zwiadowców", a ja się zabrać za to nie mogę :-;

    OdpowiedzUsuń
  5. Rywalki idealne na wakacje ;)

    Zapraszam do mnie: http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooo już Cię uwielbiam! Three Days Grace jest rewelacyjny! :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie "Złodziejkę książek" koniecznie musisz mieć ;) Cudowna powieść! Ta pierwsza okładka (niefilmowa) też bardziej mi się podoba.
    "Księgę wszystkich dokonać Sherlocka Holmesa" posiadam na swojej półce i jest imponująca, a co ciekawe jest wyjątkowo lekka, jak na swoje gabaryty.
    Pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja uwielbiam książki papierowe i jakoś nie mogę przekonać do ich innej wersji ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nominowałam Cię do TAGu będzie mi miło jeśli odpowiesz ;)
    http://justboooks.blogspot.com/2016/09/owocowy-tag-ksiazkowy.html#more

    OdpowiedzUsuń