piątek, 23 grudnia 2016

Kasacja - Remigiusz Mróz

Tytuł: Kasacja
Autor: Remigiusz Mróz
Seria: Joanna Chyłka
Tom: I
Liczba stron: 492
Ocena: 8,5/10


Syn biznesmena zostaje oskarżony o zabicie dwóch osób. Sprawa wydaje się oczywista. Potencjalny winowajca spędza bowiem 10 dni zamknięty w swoim mieszkaniu w towarzystwie ciał zamordowanych osób.
Sprawę prowadzi Joanna Chyłka, pracująca dla bezwzględnej, warszawskiej korporacji. Nieprzebierająca w środkach prawniczka, która zrobi wszystko, by odnieść zwycięstwo w batalii sądowej. Pomaga jej młody, zafascynowany przełożoną, aplikant Kordian Oryński. Czy jednak wspólnie zdołają doprowadzić sprawę do szczęśliwego finału?
~ lubimy czytać

Jak wiecie, nie jestem fanką polskiej twórczości. Nie udało mi się spotkać jeszcze pisarza, który zawładnąłby moim sercem... Do momentu przeczytania Kasacji
Nie cierpię kryminałów, wręcz ich nienawidzę i ten zapowiadał się tak samo źle jak pozostałe. Jednak z każdą stroną coraz bardziej przekonywałam się do tej książki, a teraz ją uwielbiam!

Pomysł na fabułę jest rewelacyjny, mimo że sprawa wydaje się oczywista, autor robi nam tutaj niezłe pranie mózgu. Element prawniczy tylko dodaje tej książce wartości. Oczywiście jeżeli nie interesujecie się takimi sprawami, może wam to nie przypaść do gustu. Czasami pojawia się także, słownictwo typowo prawnicze, które może być kłopotliwe dla osób, które "nie siedzą w tym temacie". 

Bohaterowie to zdecydowanie największy plus tej powieści. Kordian na początku bywa irytujący, ale pod wpływem Chyłki zmienia się zdecydowanie. Joanna to moja ulubiona bohaterka książkowa! Pewna siebie, niezależna i do tego z rewelacyjnym poczuciem humoru.

To właśnie humor zawarty w książce kompletnie mnie oczarował. Już dawno nie miałam sytuacji, że prawie płakałam ze śmiechu czytając powieść. Specyficzne poczucie humoru autora i wykorzystanie ironii nie każdemu musi się podobać, ale do mnie zdecydowanie przemawia. 

Już nie mogę się doczekać, aż dorwę kolejny tom tej niesamowitej serii oraz inne książki Remigiusza Mroza. Warsztat pisarski tego autora zachwyca, widać że wszystko, co pisze jest w zupełności przemyślane i nic nie pojawia się przypadkowo.
Jeżeli jeszcze nie mieliście okazji przeczytać niczego autorstwa Remigiusza Mroza to bardzo serdecznie polecam Kasację. Na pewno się nie zawiedziecie. 

A jaką książkę Remigiusza Mroza Wy polecacie?

5 komentarzy:

  1. "Kasacja" jest genialna, ale kolejne części cyklu też trzymają wysoki poziom. Ja właśnie dzięki tej książce przekonałam się i do polskich autorów, i do kryminałów, po które teraz sięgam coraz częściej. Z książek Mroza polecam też "Behawiorystę", wprawdzie trochę inny klimat i nie ma już tylu momentów do śmiechu, ale poprowadzenie akcji i zakończenie są fenomenalne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomimo ogromu zachwytów zupełnie nie ciągnie mnie do twórczości Mroza, chociaż ostatnio przeczytałam tak cudowną recenzję "Behawiorysty", że postanowiłam przeczytać przynajmniej tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spodobał mi się prawniczy tytuł i na tym koniec, nie mój gatunek ;)
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam ostatnio i bardzo mi się podobała książka, z chęcią sięgnę po inne książka autora. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo że mam już za sobą całą masę książek Mroza (zostało mi już tylko 5 z obecnie wydanych, także nie jest źle), "Kasacja" wciąż pozostaje moją ulubioną powieścią autora. Żadna z dalszych części cyklu o Chyłce nie spodobała mi się AŻ TAK (choć wszystkie lubię).

    Jeśli chodzi o polecenia: "Behawiorysta", jeśli nie straszne Ci krwawe thrillery, no i cykl "Parabellum", to na pewno. :)

    OdpowiedzUsuń