sobota, 11 lutego 2017

Alcatraz kontra Bibliotekarze #1 Piasek Raszida - Brandon Sanderson [PRZEDPREMIEROWO]

Tytuł polski: Alcatraz kontra Bibliotekarze #1 Piasek Raszida
Tytuł oryginału: Alcatraz and The Evil Librarians
Autor: Brandon Sanderson
Ilustracje: Hayley Lazo
Wydawnictwo: IUVI
Tłumaczenie: Jacek Drewnowski
Liczba stron: 303
Ocena: 7/10
Premiera: 15.02.2017 r.

Bohater z talentem do… bycia wyjątkową ofiarą losu? Misja na śmierć i życie, by uratować woreczek piasku? Śmiertelne zagrożenie ze strony… Bibliotekarzy? Naprawdę?! Alcatraz Smedry nie wydaje się przeznaczony do niczego poza katastrofami. Na trzynaste urodziny otrzymuje paczkę ze spadkiem po nieżyjących rodzicach – a w niej zwykły woreczek ze zwykłym piaskiem. Prezent zostaje jednak niemal natychmiast skradziony. To uruchamia lawinę zdarzeń, które uświadomią Alcatrazowi, że jego rodzina jest częścią grupy walczącej przeciwko Bibliotekarzom – tajnej, niebezpiecznej i złowrogiej organizacji, która faktycznie rządzi światem. Piasek Raszida ma pozwolić Bibliotekarzom zdobyć władzę absolutną. Alcatraz musi ich powstrzymać… uzbrojony wyłącznie w okulary i wyjątkowy talent do bycia wyjątkową ofiarą losu…                                                                                                                                            ~iuvi.pl
Do przeczytania tej książki zachęciła mnie jedna rzecz, a właściwie osoba. Jej autor. O twórczości Brandona Sandersona słyszałam wiele razy, ale nigdy nie miałam okazji by po nią sięgnąć. Dlatego, gdy tylko dostałam propozycje zrecenzowania tej książki, nie wahałam się ani przez chwilę. Co prawda Piasek Raszida to książka dla osób nieco młodszych niż ja, ale muszę przyznać, że powieść bardzo mi się spodobała.
Książka to rzekomo biografia Alcatraza Smedry'ego wydana pod pseudonimem Brandona Sandersona. Jak widać od samego początku autor intryguje nas wykreowaną przez siebie historią. Od pierwszej strony zostajemy wciągnięci w wir akcji, która trwa aż do ostatniej strony. Świat stworzony jest tak abstrakcyjny, że w pewnym momencie wydaje się realistyczny (cóż za paradoks!). 
Główny bohater to postać bardzo specyficzna. Początkowo Alcatraz nie przypadł mi do gustu i był irytujący, jednak z każdą kolejną stroną zaczynałam go akceptować. Chłopak w niesamowity sposób nawiązuje kontakt z czytelnikiem, gdyż na początku każdego rozdziału zwraca się bezpośrednio do niego tłumacząc rzeczy, które miały miejsce. Pozostali bohaterowie też szybko zyskali moją sympatię. Świetnym pomysłem było obdarowanie każdego Smedry'ego jakimś talentem, który pozornie bezsensowny niejednokrotnie ratował im życie. 
Styl pisania autor jest rewelacyjny i tak naprawdę wcale nie odczuwałam, że jest to książka dla osób młodszych niż ja. Brandon Sanderson w niezwykły sposób tworzy świat, w którym Bibliotekarze kontrolują nasze społeczeństwo, a my nie jesteśmy niczego świadomi. Kolejnym zaskakującym faktem jest to, że w tej książce miecze są nowocześniejsze od broni palnej, schody od windy itp.

Muszę także przyznać, że polskie wydanie książki bije na głowę to zagraniczne. Zdecydowanie nasza wersja powieści bardziej przyciąga wzrok i sprawia, że nie da się obok przejść obojętnie. Dodatkowo wewnątrz książki znajdują się przepiękne obrazki autorstwa Hayley Lazo, które świetnie uzupełniają całą historię.
Premiera książki już za 4 dni, dlatego wyczekujcie jej z niecierpliwością i kupcie książkę dla siebie lub dla swojego młodszego rodzeństwa. Jestem pewna, że styl pisania Brandona Sandersona przypadnie do gustu czytelnikom w każdym wieku. 
Za możliwość zrecenzowania książki dziękuję wydawnictwu IUVI!




6 komentarzy:

  1. Kurcze, wszędzie widzę tę książkę i wszyscy dają jej dobre oceny, mnie jednej wciąż do niej za bardzo nie ciągnie. Chyba to nie moje klimaty :)

    Niebieskie Iskry

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością przeczytam, bo jestem ciekawa, jak autor poradził sobie z powieścią dla dzieci :) Poza tym fabula tej książki brzmi irracjonalnie, co bardzo mi się podoba ;P
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pewnie jutro zacznę i już nie mogę się doczekać <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam styczności z twórczością tego autora i zapewne tak będzie jeszcze przez dłuższy czas. A co do tej książki to minimalnie mnie do niej ciągnie (a wcześniej nie czułam tego przyciągania, bo nie miałam styczności z recenzjami), ale to jeszcze nie jest ta siła, która miałaby mnie zmusić do przeczytania tej powieści. ;)
    Pozdrawiam!
    BLUSZCZOWE RECENZJE

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze słyszę o tej książce. Ale zapowiada się całkiem ciekawie ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  6. Sanderson nie jest mi znany, ale wiem, że jest bardzo wychwalany. Raczej czytać nie będę, ale polecę bratu. :)

    OdpowiedzUsuń