sobota, 4 marca 2017

TOP 5 moich ulubionych LEKTUR SZKOLNYCH!

Hej!
Nie było mnie tutaj znowu przez 2 tygodnie, ale sami wiecie jak to jest. Brak czasu robi swoje, a jak  już go mam to myślę tylko o odpoczynku. Zaczął się marzec, wszyscy z nas skończyli ferie, dlatego stwierdziłam, że dzisiejszy post będzie w szkolnym klimacie. Przedstawię Wam 5 moich ulubionych lektur szkolnych. Choć wszyscy ich szczerze nienawidzimy to każdy jest w stanie znaleźć chociaż kilka perełek, które trafiły nam do serca. 
Zaczynajmy!


5. Kamienie na szaniec - Aleksander Kamiński
To zdecydowanie jedna z tych lektur, które poruszają i doprowadzają do płaczu. Książka zawiera wiele motywów, które później można wykorzystać w swoich wypracowaniach. Kamienie na szaniec to bardzo realistycznie przedstawiona historia II wojny światowej z perspektywy młodych ludzi walczących o ojczyznę. 






4. Romeo i Julia - William Szekspir
Historia, którą zna każdy z nas nawet jeżeli nigdy tej książki nie czytał. Choć ta romantyczna opowieść o dwojgu zakochanych jest zupełnie nierealistyczna to lektura coś w sobie ma. Styl pisania Szekspira sprawia, że książkę czyta się niesamowicie szybko i czerpie się z tego przyjemność. 







3. Folwark zwierzęcy - George Orwell
Ta książka porwała mnie od pierwszej strony. To niezwykłe, że ukazując zwierzęta autor był w stanie przedstawić realia tamtejszych lat. Folwark zwierzęcy to obowiązkowa lektura dla każdego. Aż mam ochotę sięgnąć po nią ponownie!







2. Zemsta - Aleksander Fredro
Właściwie sama nie wiem, dlaczego tak bardzo lubię tę książkę. Chyba po prostu kojarzy mi się ona bardzo dobrze. Zemsta to lektura, którą czyta się niezwykle szybko ze względu na zawarty w niej humor. Osobiście uważam, że film jest równie dobry jak książka.







1. Pan Tadeusz - Adam Mickiewicz
W tym momencie wszyscy, którzy to zobaczyli stwierdzili zapewne, że oszalałam. Otóż nie moi drodzy. Pan Tadeusz to moja ulubiona lektura. Miłością do tej książki zaraził mnie mój tata, który czytał ją tak często, że wiele fragmentów zna na pamięć. Pierwszy raz miałam okazję przeczytać Pana Tadeusza w gimnazjum i już wtedy zrozumiałam wszystkie zachwyty mojego taty nad tym dziełem. Choć książka pisana jest ciężkim językiem, a wydarzenia w niej zawarte nie są porywające to mimo wszystko ma ona coś w sobie.



A jaka jest Wasza ulubiona lektura szkolna?

5 komentarzy:

  1. Lubię "Romea i Julię", ale nie należy ta sztuka do moich ulubionych lektur. Uwielbiam za to "Małego Księcia", "Makbeta" i "Mistrza i Małgorzatę" (którego czytałam z własnej woli, choć mam tylko podstawę z polskiego) :)
    Pozdrawiam
    Tutti

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione to były "Mistrz i Małgorzata", "Zbrodnia i kara" oraz "Inny świat" <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Również bardzo lubię "Folwark zwierzęcy", a poza tym na mojej liście z pewnością znalazłyby się "Zbrodnia i kara" oraz "Mistrz i Małgorzata" :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama lubię [Zemstę], ale nie dodałabym do swojego rankingu TOP 5. Jak dla mnie jest o wiele więcej lektur szkolnych, które są od niej o niebo lepsze. Zapewne przyczyniło się do tego to, że później odkryłam tytuły porywające mnie od pierwszej strony. Może na mojej liście TOP 5 nie znalazłabyś [Pana Tadeusza] czy [Krzyżaków], ale za to odkryłabyś tam [Tango] Mrożka czy [Medaliony] Nałkowskiej. To dzięki znajomości ich treści zdałam egzamin maturalny z polskiego na rozszerzeniu z dość wysokim wynikiem! :P
    Pozdrawiam. :)
    BLUSZCZOWE RECENZJE

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja uwielbiam Lalkę i Zbrodnię i karę. :)

    OdpowiedzUsuń