wtorek, 4 kwietnia 2017

Zaginięcie - Remigiusz Mróz

Tytuł: Zaginięcie
Autor: Remigiusz Mróz
Seria: Joanna Chyłka
Tom: II
Liczba stron: 507
Ocena: 10/10

Trzyletnia dziewczynka znika bez śladu z domku letniskowego bogatych rodziców. Alarm przez całą noc był włączony, a okna i drzwi zamknięte. Śledczy nie odnajdują żadnych poszlak świadczących o porwaniu i podejrzewają, że dziecko nie żyje.

Doświadczona prawniczka, Joanna Chyłka, i jej początkujący podopieczny, Kordian Oryński, podejmują się obrony małżeństwa, któremu prokuratura stawia zarzut zabójstwa. Proces ma charakter poszlakowy, mimo to wszystko zdaje się wskazywać na winę rodziców – wszak gdy wyeliminuje się to, co niemożliwe, cokolwiek pozostanie, musi być prawdą… 
~ Lubimy czytać

Może pamiętacie, gdy jakiś czas temu zachwycałam się nad Kasacją, czyli pierwszym tomem serii o Joannie Chyłce. Już tamta książka sprawiła, że miałam ogromnego kaca książkowego i nie byłam w stanie nic czytać. Dlatego, gdy tylko przyszło do mnie Zaginięcie, od razu zabrałam się do lektury.

Z drugimi tomami często jest tak, że autor nie jest w stanie utrzymać poziomu i są po prostu złe. Takie obawy miałam też w przypadku tej książki. Martwiłam się, że Remigiusz Mróz powieli pewne schematy i powieść będzie po prostu oczywista. Jednakże zostałam mile zaskoczona. Pomysł na fabułę jest fantastyczny, choć z pozoru błahy. Mimo tego od początku do końca czytelnik jest trzymany w napięciu i nie jest w stanie przewidzieć zakończenia. 

Najbardziej brakowało mi jednak bohaterów. Ich relacji i niezwykłego poczucia humoru. Na rynku wydawniczym naprawdę ciężko znaleźć książki z tak dużą dozą sarkazmu oraz ironii i właśnie za to najbardziej cenię Remigiusza Mroza. Rzadko mam tak, że siedzę i śmieję się czytając powieść, jednak przy Zaginięciu nie sposób się nie zaśmiać. 

Styl pisania autora jest tak samo niezwykły jak w przypadku wcześniejszego tomu. Remigiusz Mróz ma niesamowitą lekkość pisania, co niestety jest rzadko spotykane u polskich autorów. Cała fabuła jest przemyślana od początku do końca, nie ma tutaj miejsca na przypadkowość. Słownictwo prawnicze według mnie wzbogaca tę książkę, jednak wiem, że osoby, które nie interesują się prawem mają problemy z niektórymi sformułowaniami.

Jeżeli jeszcze nie czytaliście serii o Joannie Chyłce to koniecznie musicie to nadrobić. Remigiusz Mróz to autor, który przewyższa swoimi zdolnościami pisarskimi niejednego twórcę zagranicznego, a jego twórczość jest idealnym przykładem na to, że polscy pisarze też potrafią stworzyć coś niezwykłego. 



2 komentarze:

  1. Jak dotąd nie było mi jeszcze dane przeczytać książek tego autora, chociaż zamierzam to kiedyś zmienić. Jestem ogromnie ciekawa jego fenomenu oraz zachwytów prawie każdego recenzenta. :)
    Pozdrawiam!
    BLUSZCZOWE RECENZJE

    OdpowiedzUsuń
  2. A przede mną dalej Kasacja nieruszona..

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń