poniedziałek, 5 czerwca 2017

Alcatraz kontra Bibliotekarze #2 Kości skryby - Brandon Sanderson

Tytuł polski: Alcatraz kontra Bibliotekarze #2 Kości skryby
Tytuł oryginału: Alcatraz vs. the Evil Librarians. Book Two: The Scrivener's Bons
Autor: Brandon Sanderson
Ilustracje: Hayley Lazo
Tłumaczenie: Jacek Drewnowski
Liczba stron: 320
Ocena: 7,5/10

Alcatraz powraca w wielkim stylu. Infiltruje Bibliotekę Aleksandryjską, która bynajmniej nie została zniszczona i jest jednym z najniebezpieczniejszych miejsc na ziemi, szuka swojego ojca, który prawdopodobnie wcale nie umarł, i odkrywa dziwny złoty sarkofag, w którym może znajdować się klucz do jego zdumiewającego talentu do psucia różnych rzeczy. Biblioteki strzegą jednak kustosze – wytrwali i podstępni złodzieje dusz.
Oczywiście jest przy nim Bastylia – po to, by spuścić manto mrocznym Bibliotekarzom, ma się rozumieć. I nowo poznani, dość ekscentryczni członkowie rodziny. A walczyć przyjdzie im z najstraszniejszymi spośród Bibliotekarzy: tajną sektą najemników, Kośćmi Skryby.                 ~iuvi.pl
Rozpoczynając drugą część opowieści o Alcatrazie byłam bardzo ciekawa, czym w tym tomie zaskoczy mnie Brandon Sanderson. Od samego początku pojawił się u mnie problem z "wgryzieniem się w akcję". Książka pisana jest w bardzo lekki sposób i czyta się ją niesamowicie szybko, jednak świat okulatorów jest czymś zupełnie nowym, dlatego wciąż ciężko mi to wszystko zrozumieć. 
Książka od samego początku jest pełna akcji, która nie zwalnia nawet na moment. Drugi tom podobał mi się bardziej niż pierwszy, gdyż tutaj akcja rozgrywa się w Bibliotece Aleksandryjskiej. Autor pokazuje nam coraz więcej faktów z życia okulatorów, a większość z nich jest niesamowicie kreatywna. 
Głównego bohatera - Alcatraza, niezmiennie darzę ogromną sympatią. Pojawia się wiele bezpośrednich zwrotów bohatera do czytelników, co sprawia, że  momentami sami nie wiemy w co wierzyć. Poznajemy także innych nowych okulatorów i z niecierpliwością czekamy na poznanie ich nietypowych talentów. 
Styl pisania autora jest niepowtarzalny i muszę koniecznie sięgnąć po inne książki Brandona Sandersona. Powieść przeczytałam bardzo szybko i z ogromną przyjemnością. Historia Alcatraza jest idealna na odstresowanie po ciężkim dniu szkoły. 
Sposób wydania książki też od początku zwrócił moją uwagę. Po pierwsze - piękna, zielona okładka, która od początku podbiła moje serce. Po drugie - czcionka ułatwiająca czytanie, czyli taka jaką lubię najbardziej. Po trzecie - wiele ilustracji, które dodatkowo wzbogacają treść książki.
Jeżeli jeszcze nie sięgnęliście po serię o Alcatrazie to koniecznie musicie to nadrobić. Książkę  szczególnie polecam dla osób w wieku około 14 lat, gdyż takim osobom na pewno przypadnie do gustu. 
Za możliwość zrecenzowania książki dziękuję wydawnictwu IUVI! 



7 komentarzy:

  1. Mimo że pierwszy tom mnie nie zachwycił to jestem ciekawa dalszych przygód Alcatraza :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wcześniej nie spotkałam się z tą serią, choć muszę przyznać, przez ostatnie pół roku ominęło mnie wiele nowości. Sandersona uwielbiam, i choć mam parę lat więcej, na pewno się zapoznam z tą pozycją. :D

    Pozdrawiam!
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń
  3. O nie, to zdecydowanie nie dla mnie. ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Od początku byłam negatywnie nastawiona do tych książek, bo nie podobały mi się okładki, ale teraz zastanawiam się czy nie zasługują jednak na szansę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś niespecjalnie mnie ciągnie... ;//

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie sądzę by ta książka zaciekawiła mnie.

    Pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam do mnie. :)
    niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com/2017/06/drugie-rozdanie-na-blogu.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam zarówno pierwszy tom, jak i drugi. Sanderson trzyma poziom, Alcatraz nadal sprytnie zawiesza akcję w najlepszych momentach, a humor po prostu oczarowuje. :D

    Ściskam,
    Izzy z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń