piątek, 23 czerwca 2017

Diabolika - S.J. Kincaid

Tytuł: Diabolika
Autorka: S.J. Kincaid
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 412
Ocena: 8,5/10

Nemezis jest diaboliką, czyli stworzeniem które wygląda jak człowiek, ale zostało stworzone, aby zabijać w obronie człowieka, dla którego zostało wyhodowane. Nemezis służy córce senatora - Sydonii. Aby ochronić dziewczynę musi ją udawać i brać udział w życiu imperium.

O Diabolice  słyszał już chyba każdy z was. Książka jest niezwykle popularna zagranicą i zyskała także ogromne uznanie polskich czytelników. Na mojej półce zagościła już kilka miesięcy temu, jednak dopiero dzisiaj chcę wam o niej opowiedzieć. 

Już po samym opisie można stwierdzić, że książka jest bardzo oryginalna. Z takim tematem nie spotkałam się jeszcze w żadnej powieści. Fabuła została przemyślana od początku do końca. Autorka zaskakiwała mnie wielokrotnie różnymi zwrotami akcji, których nigdy nie byłam w stanie przewidzieć. Książkę czytałam dosyć długo głównie ze względu na jej niesamowicie nudny początek. Przez pierwszych kilka rozdziałów nie działo się kompletnie nic, co sprawiało, że nie miałam ochoty po nią sięgać. 

Autorka zdecydowanie nadrobiła różne uchybienia kreacją bohaterów. Pojawiające się postaci są najczęściej jednoznacznie dobre lub złe, jednak w tym wypadku to plus tej książki. Nemezis zyskała moja sympatię już od pierwszych stron, jednak jej pani - Sydonia niesamowicie mnie irytowała. Wraz z biegiem akcji pojawia się coraz więcej postaci, które odgrywają ważną rolę w życiu i działaniach Nemezis. 

Styl pisania autorki od razu przypadł mi do gustu. Stworzyła zupełnie nowy świat, pełen zaskakujących elementów, opisała go w wyczerpujący sposób, a jednak jej powieść ma niewiele ponad 400 stron. Gdy akcja powieści nieco się rozkręciła, książkę czytało się niezwykle szybko i przyjemnie. 

Chciałam też zwrócić uwagę na przepiękne wydanie tej powieści, gdyż to okładka sprawiła, że miałam ochotę sięgnąć po tę książkę. Przepiękny biały kolor i motyl na okładce od samego początku zwracają uwagę. 
Jeżeli jeszcze nie czytaliście Diaboliki to koniecznie musicie to nadrobić. Pomimo nużącego początku książka jest warta przeczytania. 

A co Wy sądzicie o Diabolice?

5 komentarzy:

  1. Nie czytałam i na razie ją sobie odpuszczę. Muszę poczekać aż wszyscy przestaną o niej pisać, bo to mnie trochę zniechęca do czytania, mimo że jest oryginalna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Utknęłam na 95 stronie i na razie dałam sobie z nią spokój może jeszcze kiedyś do niej wrócę ;)
    Pozdrawiam i jeżeli będziesz mieć chwilę wpadnij do mnie ;)
    https://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic nie sadzę, bo nie dane mi było jej przeczytać, ale mam nadzieję, że niebawem się to zmieni. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę sięgnąć po tę książkę. Już tyle osób mi ją polecało i postanowiłam, że podczas wakacji nadrobię zaległości.
    Pozdrawiam!☺
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie się okropnie nie podobało. Według mnie, książka straszna, Nemezis denerwująca, fabuła ciągnąca się niczym flaki z olejem, a zakończenie i wątek miłosny do bólu przewidywalny.
    Jednym słowem: odradzam.

    OdpowiedzUsuń