niedziela, 9 lipca 2017

Imperium burz - Sarah J. Maas

Tytuł polski: Imperium burz
Tytuł oryginału: Empire of Storms
Autorka: Sarah J. Maas
Liczba stron: 860
Ocena: 10/10

Zrezygnowałam dzisiaj z pisania streszczenia fabuły, gdyż każdy kto czyta tę serię na bieżące wie mniej więcej, co będzie się w niej działo, a dla pozostałych będzie to po prostu spojler. 

Zawsze przed rozpoczęciem kolejnej części Szklanego tronu zastanawiam się, za co ja tak właściwie uwielbiam tą serię i przypominam to sobie w chwili rozpoczęcia książki. Królową cieni, czyli czwarty tom serii czytałam około rok temu i szczerze powiedziawszy niewiele pamiętałam z tamtej książki, dlatego niezwykle ciężko było mi się odnaleźć w Imperium burz. Autorka nie nawiązuje do poprzednich wydarzeń, nie przedstawia nam ponownie bohaterów, po prostu prowadzi fabułę dalej. Z jednej strony jest to nieco drażniące, z drugiej akcja jest zwięzła i pozbawiona zbędnych fragmentów.

Szklany tron a Imperium burz to zupełnie inne książki, oprócz imion bohaterów niewiele je łączy i wydaje się, że są to zupełnie odmienne serie. Sarah J. Maas przez pięć tomów zbudowała genialną, zawiłą i pełną zwrotów akcji historię z ogromną ilością bohaterów i wątków. O ile pierwsze tomy można było posądzić o monotonność o tyle Imperium burz jest po brzegi wypełnione akcją. Chociaż skończyłam tę książkę czytać wczoraj, wciąż są we mnie emocje wywołane jej zakończeniem. 

Bohaterów w książce ciężko zliczyć. Choć na pierwszym planie wciąż znajduje się Aelin to pozostałe postaci również odgrywają niezwykle ważne role. Każdy z bohaterów ma swoje wady, irytuje jednak w rezultacie wszystko ma swój cel. 

Jestem pod ogromnym wrażeniem jak rozwinął się warsztat pisarski Sarah J. Maas. Imperium burz to do tej pory zdecydowanie najlepszy tom serii Szklanego tomu. Wiele intryg, niedopowiedzeń, tajemnic sprawia, że nie wiemy co wydarzy się na następnej stronie powieści. Autorka usypia naszą czujność, aby w najmniej oczekiwanym momencie wyskoczyć z czymś zupełnie niespodziewanym. 

Jeżeli jeszcze nie czytaliście Imperium burz lub żadnej części Szklanego tronu to koniecznie musicie to nadrobić. Warto przetrwać te nieco słabsze pierwsze tomy (które ja i tak kocham), aby móc się rozkoszować porywającą akcją kolejnych części. 

A co Wy sądzicie o Imperium burz?

5 komentarzy:

  1. Czytałam pierwsze trzy tomy i nie jestem zbytnio przekonana. Maas jest naprawdę przeciętną autorką... lecz nie tracę nadziei i postanowiłam sobie, że do końca tego roku zakończę przygodę ze "Szklanym tronem" :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie, Patty z bloga pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem w fazie oczekiwania na ten tom o Chaolu <3

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tom o Chaolu? :o Pierwszy raz słyszę, ale już nie mogę się doczekać!

      Usuń
  3. Nie czytałam tej serii wstyd muszę koniecznie nadrobić szczególnie że to już 5 tomów jest :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam mały problem z początkiem książki. Nie mogłam się wciągnąć w akcję. No i już tradycyjnie nie do końca lubię wątki romantyczne, a trzeba przyznać, że w tym tomie było ich sporo. Cała reszta super. I to zakończenie - ja już chcę następny tom!
    Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń